Toch maar mooi gedaan!

Dat ik bij voorkeur in het weekend een dierenpark mijdt is al wel algemeen bekend maar ja soms... loopt het anders dan je plant en dus loop je 'ineens' toch op een zondagmorgen het huis uit om een klein uur later, sneller dan gewend/normaal, de auto te parkeren bij het station. "Je bent vroeg" krijg ik al reactie op mijn melding dat ik er ben:


Een klein half uur later dendert de trein dan toch het station binnen, ik heb ondertussen mail en wordfeud bijgewerkt... en weer een kwartier later stiefelen Karel en ik de lifft uit op weg naar de ingang, 'mensenkinderen wat een mensen' zemelt het stemmetje in mijn hoofd die ik sus met: "zwijg... ik kan dit!". Karel regelt zijn entree, ik hobbel snel naar K100 en even later zitten we dan aan de koffie. Daarna op naar het Apeneiland, we hebben mazzel...


Ook onze volgende stop, die in de Vlindertempel verschaft ons tal van gelukjes. Blauwe Morpho's die stil zitten??? Meerdere op een rij zelfs??? Ja dus. Maar ook andere zijn veelvuldig aanwezig en fladderen alsof (niet alsof, het is zo) hun levens ervan af hangen. De Rothschild neem ik letterlijk ff op de korrel met de zoomfunctie van de camera in mijn gsm...


De drukte wordt me teveel dus ik stel voor naar buiten te gaan en dat is Karel gelukkig wel met me eens. Het is druk maar ook heerlijk weer... de donkere wolken en de druppels die af en toe vallen deren ons niet. Geruime tijd later stappen we in de boot van de Rimbula River... en varen in een volle boot rond.


Daarna is het etentijd en na een tijdje in het restaurant te 'verliezen' met wachten, vinden we dan op het terras toch nog een lege tafel alwaar we smullen van een warme hap met een vochtstroom. Eenmaal weer buiten uiteraard weer over de mooie brug met tal van schilderingen terwijl we aan de overkant de Moeders Fanten met hun kroost zien lopen. Mingalar Oo, May Ya Yee, Swhe Zin en Ka Yan met Nagar lopen buiten terwijl Mauk en Manoa binenn zijn en Timber zijn rondjes in de bullenbak draait. Langs de otterbeek spotten we nog de 2 nieuwe otters die achter elkaar hollen. We lopen Jungola uit, steken het Mondialaplein over en in plaats van rechtaf de Zonnetempel in op weg naar Serenga gaan we onder de poort van Nortica door. Mijnj scootmobiel bleek halfhalf overleden en de niewue accu's hebben kennelijk een langere levertijd nodig en het lopen gaat op zich wel maar Wildlands is gewoonweg te groot dus de beide kleine delen hoopte ik in ieder geval te kunnen pakken om dan daarna te beslissen of Serenga een optie zou zijn of toch niet.


Eenmaal Nortica door steken we over naar de Nijlpaarden... de dames drijven er wat ongeinteresseerd rond we missen 1 vd 5 maar welke is op die manier niet te ontdekken. Ik schraap nog eenmaal moed bij elkaar en hobbel dan toch verder Serenga maar in, wel elk bankje bijna meepakkend maar ja dat moet dan maar. Op de leeuwenberg liggen Mason, Zuna en Shani te slapen terwijl via een videoscherm beelden worden vertoond van het kraamhok met daarin Aïsha en haar trio hummels. Terwijl we verder lopen bespreken we de safaritruck te pakken ... geen zin in een heel lange rij... dus lopen we door naar het terras van Momma's waar we een drankje doen om daarna door te lopen want de wind en vermoeidheid nemen toe en de temperaturen dalen, te koud dus om daar te blijven zitten. Bij de Duitse treinen op de savanne hebben we nog even mazzel en zien we de jonge vicuna... daarna toch maar doorlopen want het is wel genoeg eigenlijk voor vandaag. Eenmaal Serenga uit zoeken we beiden K100 nog even op en weer even later rij ik de auto de parkeeergarage uit om enige tijd daarna Karel op het station te droppen. Daarna rij ik huiswaarts met weer een tas vol puzzels, waarvoor wederom hartelijke dank... en word ik thuis opgevangen met een bak warme leut, ik kan gelijk plaats nemen in mijn voorverwarmde stoel want 1 van poezels heeft daar kennelijk heel de tijd dat ik weg was, gelegen.


Met weer bijna 6km in de benen... ruim 7600 stappen ook... hoor je mij verder niet klagen... heb het toch maar mooi gedaan, alle reden om trots op te zijn.

De foto's -170 in totaal- staan zoals altijd in een album en dat kun je bekijken door op de foto hieronder te klikken.

Fijne zondagavond iedereen!




Heb én hou het goed  
PS. Als je reageert met instellingen anoniem... laat dan in de reactie aub je naam achter zodat ik weet dat jij het/hier was, dank je well.

22 opmerkingen:

  1. Mooi rondje weer! Knap gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat was het.. .heel veel mazzeltjes, erg lbij mee... .Jah dat vind ik zelf ook... mijn lijf is minder blij maar dat moet dan maar ff :-P

      Verwijderen
  2. ha die Melody
    het was weer een pracht en de geluksmomentjes regen zich aan elkaar , de regen was niks dat een spetter of 10
    we deden een mooi rondje , en af en toe ff zitten is ook goed , ik ben ook geen 20 meer hoor , maar ik zei het al , voelde me echt goed
    zal later ff je foto's bekijken , nu zo eerst ff bij Vera op de thee 😁

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mooie serie weer , ik kwam thuis met 9985 stappen en ben er ook heel content mee

      Verwijderen
    2. Zo is het maar net... we hadden mazzel... mocht ook wel eens een keer na al die afzeggingen

      Verwijderen
    3. en terecht ook... nu de longen weer rust gunnen

      Verwijderen
    4. mogge Melody
      ja we hadden zeker mazzel , en nu is er een dag van rust voor de longen als voor mezelf

      geniet de dag

      Verwijderen
    5. Precies.

      Komt goed... ik doe vanochtend niks, vanmiddag bios

      Verwijderen
    6. ik kijk nu filmpjes , die ik gister maakte :)

      Verwijderen
  3. Leuk weer zo samen op stap.Hier wel wat plensbuien, maar was tussen de buien door met date op het strand

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, altijd een feestje... 2 einzelgangers als het ware dus dat werkt prima ... lekker toch, ook fijn!

      Verwijderen
  4. Prachtig omgeving met dierenpark te zien. Toch ben je gegaan toch leuk met Karel. Paar spetters gehad. Bij ons was erg snert weer geweest. Kijharde regen gehad. Jullie hadden week mazzel gehad. Mooie dieren zitten erbij. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt. Het was zwaar, ik had nieuwe accu's besteld voor de scootmobiel maar die blijven helaas langer onderweg dan noodzakelijk...

      Oh bah wat vervelend... gelukkig komen er mooiere dagen aan.

      Dank je wel, jullie ook

      Verwijderen
  5. Wat een mooi blog, het was wél genieten hè?
    Heerlijk om je met de camera uit te kunnen leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap en mooi en boeiend en gezellig. Wat wil een mens nog meer!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Heel hebberig als ik ben, kan ik wel iéts verzinnen, maar ja dat doe ik maar net, dankbaar zijn is een fijner gevoel ;=-)

      Verwijderen