Nog één nachtje

Het is al weer ff geleden dat we er liepen... 166 dagen geleden om precies te zijn... Karel, Daphne en ik en die dag in gezelschap van Anne Marie en Margriet. Ik blogde er HIER over en het bijbehorende foto-album is HIER te bekijken indien je dat wilt.
Morgen lopen we er weer is de bedoeling maar dan zonder Anne Marie en Margriet maar met Marion, ook helemaal niks mis mee natuurlijk. Wat ook anders zal zijn is het feit dat we dan een verjaardag vieren, die van Daphne. Dat we niet olifantenbul Tooth kunnen begroeten want die vertrok afgelopen juni naar de Spaanse zon, Valencia om precies te zijn. Ook gaan we Baku niet treffen, die overleed helaas een maandje geleden. En tja, ook zullen we geen objecten kunnen fotograferen die overdag 'gewoon' staan te staan maar bij de 2e ronde in de avond prachtig verlicht staan te stralen, een 2e ronde doen we dus morgen ook niet.
-

Gelukkig is er veel moois te bewonderen daar. Het grote berenbos bijv. waar getraumatiseerde beren in samenwerking met Stichting Bears in Mind weer tot rust mogen komen voor zover mogelijk en dus ook weer leren beer te zijn. Uiteraard kijken we ook uit naar het 'ontmoeten' van de koala's, want naast Chinese Panda's en Witte Leeuwen, zijn Koalas als enige te bewonderen in het prachtige park in Rhenen. Ik blogde er in april HIER en HIER over. Het grijswitte trio bestaat uit 2 mannetjes en 1 vrouwtje; -Noordelijke -ook wel Queensland- koalas-. Vanuit Australië kwamn op 25 april in Ouwehand's Dierenpark aan. De koalaheren heten: Ngarra (Burley x Adori: 23 februari 2021) en Arru (Burley x Myalla: 16 mei 2021) en de koaladame heet: Leumeah. (Chuckels x Merindah, 19 maart 2021). Zij delen hun spiksplinternieuw verblijf met parma-wallaby's en vlinders. Dat deel vh park was in januari nog in aanbouw dus ik/wij zijn heel benieuwd naar hoe het uiteindelijk is geworden. Uiteraard kijk ik (en ik weet dat ik daarin niet de enige ben) uit naar het gestreepte duo.... Taymir & Kama, dat sinds ruim een jaar een koppel is. Misschien is er zelfs wel heel mooi nieuws... drachtige dieren bijv. 
Afgezien van het bovengenoemde is we zoveel meer moois... giraffen, gorilla's, orang oetans, olifanten, zeehonden, bonobo's, berbers, gibbons, tijgers en tal van gevulde vogelverblijven en dan noem ik ook heel veel nog niet. het park in 22 hectare groot, net zo groot als Wildlands. Mijn scoot blijft thuis maar mijn (uitklapbare) kruk niet natuurlijk.  Ohja, vergeet ik toch bijna nog een illuster kwartet te tonen.... Credo en zijn harem... dames -deels zussen-,Credo (15.6.2010) met Bandhura (27.3.2010) en Ilanga & Luna 23.3.2010.

Niet dat het Sjors iets zal uitmaken want hij zwemt lekker in een donker en koel gebouw rond... maar de weergoden lijken met ons te zijn morgen:
-

Kortom..... ik kan niet alles benoemen want dan zou dit blog ellenlang worden maar dat we naar morgen uitkijken moge wel duidelijk zijn, ja toch, niet dan? *glimlach.  (voor alle duidelijkheid... je bent van harte welkom je bij ons te voegen hoor... we hopen rond 10.30-11.00 bij het park aan te komen, we beginnen zoals altijd op het terras van de 1e koffietent waar je tegenaan loopt zodra je door de poorten bent. 



Heb én hou het goed  

Wil je aub je naam in de reactie achterlaten wanneer je gebruik maakt van de instellingen 'anoniem', dan kan ik zien dat jij het bent. Dank je wel!

20 opmerkingen:

  1. Jullie gaat morgen vast genieten. Het is redelijk weer ervoor. Vanavond niet. Grote hagel stenen. Leuke foto's en informatie om te lezen. Anna Marie zie ik ook niet meer onze blog. Heeft ze andere blog? Ik wens jullie morgen heel veel plezier. Bij ons blog is zeker leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongetwijfeld. Nee dat klopt, we gaan het zien... hopelijk gaat het meevallen.

      Anne Marie blogt al een hele tijd niet meer inderdaad.... misschien komt dat nog eens terug

      Dank je wel.

      Verwijderen
    2. Gefeliciteerd met Daphne. Veel plezier!!!

      Verwijderen
    3. dank jullie wel, wat lief dat je eraan gedacht hebt, komt goed.

      Verwijderen
  2. ha die Melody
    is alweer ff terug dat we daar rondliepen dus , ik kijk ook uit naar al die pracht welke we gaan tegenkomen
    wat je zegt enkelen zullen we niet weer treffen , maar die mooie tijgers en beren is om naar uit te kijken
    als al is wel ,zal ik er om 10:45 zijn
    oant moarn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Etenstijd! Ze genieten ervan, zo te zien. Daarna een dutje... 😀
    Bertie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker.... ja dat lijkt me wel... in tegenstelling tot ons mens, krijgen zij niet elke dag eten... 1 a 2x in de week is voldoende voor ze... wel krijgen ze dagelijks kleine traktaties in de vorm van verrijking

      Verwijderen
  4. Ik wens jullie een heerlijke dag toe en hopelijk redelijk weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier gewenst op de verjaardagsvisite van Daphne.
    Beren gezellig met elkaar. Hans

    @ het OV is niet altijd even prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Hans... sterker nog, het is niet veilig.

      Dank je wel, gaat vast goed komen.

      Verwijderen
  6. Voor morgen een heel fijne dag en een gelukkige verjaardag voor Daphne! Twee redenen om de dag te vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Komt vast goed, ik zal het overbrengen. ZO is het, jij snapt het

      Verwijderen