Wijzigingen


Dat Wildlands geen schoonheidsprijs voor communicatie verdient is een feit dat menigeen met mij eens is en dat bleek zojuist weer eens.
Ik blog al meermalen over het dierenpark Dierenrijk in het Brabantse Mierlo / Nuenen. Dat park heeft in haar 'wijsheid' besloten dat de naam (de 2e al sinds haar oprichting in 2004) niet meer van deze tijd is en dit heet het voortaan Eindhoven Zoo. Voor alle duidelijkheid, het park bevindt zich in Mierlo, is dus niet verhuisd. Snap jij het, snap ik het...


Ik moet dus op tal van pagina's het logo gaan aanpassen, dat komt dus mettertijd wel, heeft mi geen haast.

Enige tijd geleden vertrok de bull olifant Sibu naar Artis en meldde men dat er -als de verbouwingen van de olifantenverblijven klaar zouden zijn- een nieuwe bull zou komen. Welke dat zou worden noemde men telkens niet. Htoo Yin Aye, zus Ma Palai en de kinderen van Sibu met Htoo Yin Aye: Jing en Rashmi bleven in Mierlo dus achter in afwachting van een nieuwe man. Het is nu 3 juli en zojuist kwam dan het nieuws naar buiten dat zij Timber mogen gaan verwelkom in september.
Timber werd geboren op 13 februari 1988 in Blijdorp, vertrok naar Frankrijk, van daaruit naar Spanje, toen terug naar Blijdorp en in mei 2020 dus naar Emmen. Hij heeft 6 kinderen inmiddels, zijn laatste is in Emmen, Nagarr. (Even tussendoor aanvullend; ik heb geen idee of er in Emmen koeien drachtig zijn)

Het toeval (toeval bestaat niet) wil dat ik morgen naar Wildlands ga met Karel... er is veel veranderd de afgelopen tijd, er zijn ook dieren geboren en er is een nieuwe mannetjesleeuw etc etc. Ik was er al een tijdje niet dus hoogste tijd om mezelf weer eens op de hoogte te stellen van alle nieuwigheden. Dan ook maar gelijk nog even 'afscheid' nemen van Timber, voor het geval het mij niet meer lukt nog heen te gaan voordat hij vertrekt want men zegt nu wel 'september' maar het gebrek aan communicatie maakte de betrouwbaarheid van info ook nul wat mij betreft. Of Wildlands een nieuwe bull gaat krijgen, zo ja wie dan en wanneer is niet bekend op dit moment... 

Hoe dan ook, ik ben blij met elke druppel info die ik wel krijg, ik wil natuurlijk heel graag mijn info-blog-posten en pagina's zo correct mogelijk van info voorzien. Jullie begrijpen al wel dat het niet altijd mijn schuld is als er iets vermeld staat dat niet (meer) klopt. Ik ben dus blij met de parken die WEL info delen via hun sociale kanalen, daar kan Wildlands een stevig puntje aan zuigen. 







Heb en hou het goed

14 opmerkingen:

  1. Wijsheid en beslissingen, ze gaan niet altijd samen.
    Je steekt het meeste op als je de parken zelf regelmatig bezoekt.
    Soms gaan de verandering gewoon te snel. Hans

    @ Het schothorsterpark is al flink gekrompen in de afgelopen 3 decennia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt, blijkt telkens weer hè

      Dat klopt ook... gelukkig doe ik dat ook.... alleen niet zo vaak als ik zou willen omdat mijn gezondheid dat niet toelaat... en de beurs ook niet altijd

      Ah ja oke...

      Verwijderen
  2. ha die Melody
    nee ik snap ook niet dat een zoo een plaatsnaam krijgt van een anders plek dan dat het is , ook al is het maar een half uurtje fietsen er vandaan
    leuk de link naar Petra , Timber dus naar het Brabantse land
    wij naar het Drentse morgen , oké jij bent er al hihihi
    ik kijk er al naar uit , nu maar een goede nachtrust maken dan
    slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Karullll

      Nee dat snap ik... jij en ik zijn de enigen niet hoor... Ja, dat doe ik altijd wel als ik over olifanten schrijf, nog nooit eerder opgevallen dus ;-)

      Hahaha ja dat klopt.... ik ook, er is zoveel nieuws daar... dus alleszins verrassend

      Dat is mij gelukkig goed gelukt, ik rij straks eerst langs de jeugd, Mika terugbrengen

      Verwijderen
    2. we zullen het wel zien
      groetjes daar

      Verwijderen
    3. Ja toch.... alleen een paar versere benen zou leuk zijn *grijns

      Verwijderen
    4. ja om de 2 uurtjes ofzo ff wisselen van benen :)
      zal eens zien in de reader bij blogger , las reactie van Liesbeth bij mij dat er een nieuw blog is

      geniet de dag

      Verwijderen
    5. Jah precies, áls dat toch zou kunnen hè.... ah oke

      Verwijderen
  3. Je blog altijd zo leuk erover dierentuinen. Raar zo plaatsnaam.... Jammer...
    Niks van aantrekken dat je schuld kreeg. Niks van aantrekken. Veel plezier met Karel!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!!

      Ja vind ik ook.... nee hoor, dat doe ik ook niet.... dank je wel, komt goed.

      Verwijderen