Een zonnetje

Daphnes verjaardag vandaag... zoals al vele jaren vieren zowel Daphne als ik onze verjaardagen (bijna altijd met Karel) in een dierentuin naar keuze. Daphne had voor Ouwehand in Rhenen gekozen, mede ook vanwege het nieuwe verblijft inclusief dieren uit Australië, de koala's.
Uiteraard begonnen we de dag op het terras in de schaduw met koffie/thee en gebak...


Voor Marion was het een kennismaking met het park... en zij gaf aan dat ze zich graag wilde laten verrassen dus terwijl we onze normale route volgden vertelden we haar diverse wetenswaardigheden en wezen we haar dingen aan en terwijl we de hele dag gezellig door babbelden, klikten alle camera's lustig in het rond. Uiteraard zorgden we ook voor de inwendige mens want op zo'n warme dag als vandaag, met extreem weinig wind ook nog, is het gauw benauwd en zweet je je suf dus moet er aanvulling in de vochthuishouding komen.


Aan het eind van de middag waren we op weg naar het terras waar we ook de dag gestart waren met zijn vieren, voor een afsluitend drankje. We hadden binnen maar 2 orangs gezien en dat vond ik een beetje te weinig dus ik stelde voor even een kleine omweg te maken om te kijken of de anderen buiten te spotten waren. Helaas pindakaas, ook daar geen orang te zien. Ik loop terug en zak bij het verblijf op een bankje neer, de anderen volgden mijn voorbeeld en even later bewogen de flappen voor de uitgangen van het binnenverblijf naar het buitenverblijf van de orangs en ja hoor, daar kwam jongedame Minggu (ruim 5) en haar moeder naar buiten. Dat werd klikken bij de vleet want de jongedame heeft al behoorlijk de vrijheid... genieten puur...


Toen toch maar naar dat terras en na nog een drankje en bezoek aan kamer 100 maakten we ons klaar om de auto's op te gaan zoeken terwijl Karel zijn bushokje opzocht. Even buiten Rhenen stopten we nog even en kochten we wat fruit bij een kraam langs de weg voor onderweg... kakelvers, best wel lekkerder dan uit de sup!!




Weer een kleine 2 uur later stapte Daphne in der eigen auto en reed ik door naar huis alwaar ik een half uur later ook kon binnenstappen. De boel opgeruimd, de foto's bekeken, geselecteerd, verkleind en gecomprimeerd en online gezet en aan dit blog begonnen. Ondertussen de koffie naar binnen geslurpt.. .en nu dus lekker de nageniet-stand in met de pootjes omhoog in mijn sta-op stoel.
Manlief vertelde nog dat het hier bijna de hele dag geregend had... zag ik ook bij thuiskomst want alles was nat. Wij hadden 2 miezerbuitjes van een paar seconden, stelde dus niks voor. De weergoden waren dus emt ons.. en ge geluksmomentjes ook... die komen jullie in het foto-album wel tegen, fijne avond iedereen!

Het foto-album bevat 200 foto's... die mag je uiteraard bekijken. Wil je dat album openen, klik dan op de foto hieronder.



Petra kan zich weer verheugen op mooie aanvulling voor haar website
Marions verslag vind je HIER, haar foto-album vind je HIER 
Karels verslag vind je HIER, zijn foto-album (1e deel) vind je HIER




Heb en hou het goed

22 opmerkingen:

  1. ha die Melody
    ja een prachtdag hadden we , goed weer - goed gezelschap en zelfs een jarige job
    mooie geluksmomentjes voor de .. op i , al in al top
    je maakte weer mooie foto's ook zag ik wel in het album
    nu maar weer goed rusten hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha die Karulllll ja nou hè... altijd feest zulke dagen zelfs als er geen jarig is :-)
      danku danku , geheel wederzijds, gaan we doen hè.

      Verwijderen
    2. ja dat is elke x weer een feestdag , met en zonder jarigen :)
      graag gedaan

      rustige middag groet

      Verwijderen
    3. Helemaal waar.... altijd goed. dank u dank u u ook

      Verwijderen
  2. Jullie hadden goed weer gehad. Bij ons gisterochtend heeft geregend. Echt mazzel jullie weer. Wat hebben jullie erg leuk gehad. Foto's is zeker mooi geworden. Eten ziet goed uit. Jarige job had ook leuk gehad. Veel foto'\s heb je gemaakt van deze mooie dieren. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt helemaal !! Ja bij mij thuis ook want mijn man stuurde een filmpje van hoe het stortregende bij ons. Dank je wel, ja we hebben weer genoten. dank je wel, jullie ook.

      Verwijderen
    2. Schattig filmpje koala's. In Australië zijn deze beesten verloren gegaan met brand.Andere dieren ook. Vaak komt door de hitte en ook brandstichting heb ik gehoord.Zielig!!! Je manlief had filmpje gestuurd. Ook veel regen gehad.... Jullie hebben echt goed weer gehad.

      Verwijderen
    3. Ja hè... helaas wel..rampen gebeuren overal ... dat hoort er helaas ook bij...
      Ja klopt... wij gelukkig in Rhenen niet

      Verwijderen
  3. Nog FIELSTEERD met Daphne.
    Het is te zien dat het een fijne dag was.
    Mooie foto’s zoals ik al verwachtte.
    Berenbos is mijn favoriet. Blijft uniek.
    Verdiend die zon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u dank u ... ja klopt, dat was het ook, we troffen veel geluksmomentjes en het weer was prima. Dank u dank u .. het berenbos vind ik zelf ook altijd weer schitterend. Iedere keer weer probeer ik alle beren te spotten en te kijken hoe ze erbij 'staan' ... geweldig, die resultaten die men daar boekt. Nu Kiriusha nog... helemaal waar dus dat 'unieke' . Dank!

      Verwijderen
  4. Ha die Ko, eindelijk zagen we elkaar weer, en dan ook nog in zo'n mooie omgeving. Jouw kennis over de dieren is werkelijk verbluffend, en ik heb genoten en geleerd. Echt zo leuk dat Daphne haar verjaardag vierde, en ook tof om Karel te ontmoeten. Prachtige foto's, meis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha schatjuhhh ja nou hè... sjongejonge, hoe iets kan tegenzitten ... nog ff geduld dan ben je met pensioen ;-)
      Dank u dank u voor t compliment...
      Ja toch....zo doen we het het liefste. Zo is het maar net, hij is altijd prima gezelschap ;-) Dank je wellll xxx

      Verwijderen
  5. Wat een prachtblog heb je toch Melody. Interessant filmpje en top foto van de kraanvogel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. *bloos ! Dank je wel Marylou, wat een lief compliment, je maakt gelijk mijn vrijdag goed ;-)

      Dank je wel hoor.

      Verwijderen
  6. Het was een prachtige zomerdag. (Ik dacht dat ze waren uitgestorven.) Met veel zon en met je zonnetje. Dat die orang toch nog naar buiten kwam, was natuurlijk Daphnes verjaardagscadeautje (-; Onwijs leuke foto van jullie vieren. De duttende vogel is een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar! Haha je zou het bijna gaan denken hè.... maar heej, ook met regen kunnen we wel feestjes vieren samen hè, jij en ik .

      So nou eggies wel... de kers op de taart soort van.

      Duttende vogel... ehhhh ik neem aan dat je die 2e foto (voornamelijk wit... met een oogje) bedoelt? Dat is het kuiken van een flamingo, de Cubaanse in dit geval.

      Verwijderen