zaterdag, maart 30, 2024

Zwijmelen op Zaterdag



Het is 30 maart 2024 duhuhsss tijd voorrrrr :
Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja, editie 594!
Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?
1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~
2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)
4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)



Begin jaren '70 ging ik op dansles, zoals (bijna) ieder kind dat toen in de 6e klas van de lagere school zat. Al snel had ik dansen die ik liever danste dan andere. Één van mijn favorieten was de Engelse Wals en onze dansleraar dhr. Versteegh (van Dansschool Heuving) draaide dan meestal dit nummer.
Het nummer is door tal van artiesten gecoverd, het origineel stamt uit 1967 en is van Merle Haggard met zijn band The Strangers. In 1975 werd het gecoverd door de Nederlandse band De Tumbleweeds. welke werd opgericht in 1967 door de Kaatsheuvelse broers Ad en Ton Masseurs, aangevuld met Dick van Krimpen, James Bordes en Laura Bordes. Later voegden hun broer Berry en hun zus Ine zich bij de band. In 1973 was de band de eerste Europese countryband die achter het IJzeren Gordijn speelde tijdens een twee weken durende tournee door Roemenië







Somewhere between your heart and mine
There's a window that I can't see through
There's a wall so high it reaches the sky
Somewhere between me and you.
I love you so much I can't let you go
And sometimes I believe you love me
But somewhere between your heart and mine
There's a door without any key.
Somewhere between your heart and mine
There's a window that I can't see through
There's a wall so high it reaches the sky
Somewhere between me and you.
Somewhere between your heart and mine
There's a love I can't understand
Oh, it's there for awhile then it fades like a smile
And I'm left in the middle again.
Somewhere between your heart and mine
There's a window that I can't see through
There's a wall so high it reaches the sky
Somewhere between me and you.
Somewhere between me and you..


Ergens tussen jouw hart en het mijne
Er is een raam waar ik niet doorheen kan kijken
Er is een muur zo hoog dat hij tot aan de hemel reikt
Ergens tussen mij en jou.
Ik hou zoveel van je dat ik je niet kan laten gaan
En soms geloof ik dat je van me houdt
Maar ergens tussen jouw hart en het mijne
Er is een deur zonder sleutel.

Ergens tussen jouw hart en het mijne
Er is een raam waar ik niet doorheen kan kijken
Er is een muur zo hoog dat hij tot aan de hemel reikt
Ergens tussen mij en jou.

Ergens tussen jouw hart en het mijne
Er is een liefde die ik niet kan begrijpen
Oh, 't is daar een tijdje en dan vervaagt het als een glimlach
En ik zit er weer middenin.

Ergens tussen jouw hart en het mijne
Er is een raam waar ik niet doorheen kan kijken
Er is een muur zo hoog dat hij tot aan de hemel reikt
Ergens tussen jouw hart en het mijne
Ergens tussen mij en jou...


* Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *

 
Heb én hou het goed  

24 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    ik zat op dansles tot ik in dienst moest in '69 , met zilver * op zak zouden Mieke en ik voor goud gaan , maar het was niet te combineren met dat soldaatje spelen , dus ik ben gestopt met dansles
    de Engelse wals is een schitterende dans , of ik het er nu nog iets van weet , vermoed het niet
    en je vond een prachtig nummer om op te zwijmelen of dansen :)

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karullll

      Mijn dansmaatje Koos moest dat op zeker moment ook, vanuit Hoogezand naar Eindhoven.... En ik kreeg geen nieuwe partner vanwege mijn lengte, ik weigerde met iemand te dansen die kleiner was dan ik... en de langeren waren al bezet. Koos en ik hadden iets meer kans dan jij en hadden dus ook al goud op zak. Ik weet er nog wel iets van maar het meeste is wel weg.

      Dat dan wel hjè

      Verwijderen
    2. aha je was toen ook al eigenwijs , net als ik 😁
      nee ik had geen kans , zat veel vrije weekenden achter de wacht :)
      en kreeg verkering met een vriendin van m'n nichtje in Makkum , wat ik uitmaakte in '72 toen ik naar Canada emigreerde , allemaal nostalgie
      ja op de Weense wals na

      Verwijderen
    3. hahaha ja waarom kunnen wij zo goed met elkaar opschieten? Soort zoekt soort... we doen wat we willen en laten wat we moeten (van anderen)

      Ach ja die was ook leuk, als je maar een goede partner had

      Verwijderen
  2. Deze muziek heb ik nooit van gehoord. Maar deze muziek is zeker prachtig om te zien. Leuk op vroege ochtend te luisteren. Fijne dag. Bij ons regent nu weer. 🌧

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh joh... nou fijn dat ik jullie er dan nu kennis mee mag laten maken. Er is veel mooie muziek, je moet er soms even naar zoeken.

      Dank je wel, ja hier ook nu. Ben net weer binnen met de hond. Vanmiddag zou het droog worden, dan gaan we met een groep fietsen.

      Verwijderen
  3. Een oude bekende, zowel de muziek als de dansles. Ik werd voor het tweede jaar dansles door de dansleraar gevraagd om gratis te komen, omdat er een tekort aan meisjes was. Dus ik heb twee jaar dansles gevolgd. De klassieke dansen waren natuurlijk hetzelfde, maar de moderne dansen waren het tweede jaar andere dansen. Op die manier heb ik meer geleerd dan wanneer ik maar één jaar geweest was. Ik dans eigenlijk nooit meer. De laatste keer was op de bruiloft van mijn neef (zoon van mijn zus)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel hè.
      Oh joh!! Wat bijzonder! En natuurlijk hartstikke leuk voor jou.

      Alhoewel de grens dun is, ligt mijn voorkeur toch bij de Ballroomdansen... Latijn-Amerikaans iets minder, al was daar wel de Jive mijn favoriet

      Ah ja ... voor mij was de laatste keer op een feestmiddag van zorgvrijwilligers en cliënten toen een vrijwilliger en ik tussen de stoelen en tafels door walsten. Dat is al weer wat jaren terug, ik schat een jaar of 5 ongeveer, het was voor corona in ieder geval dat weet ik nog wel .

      Verwijderen
  4. Ik ben in 1961 ook een blauwe maandag naar dansles geweest, "Save the last dance for me"van de Drifers was toe een hit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen al... .toen was ik er nog niet eens ;-)

      Dat lied ken ik uiteraard wel

      Verwijderen
  5. Verhuist en toch lekker verder zwijmelen. Die Tumbleweeds heb ik nog ergens een cd van liggen. Fijne paasdagen allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uiteraard.... ik blog 'gewoon' verder, zij het elders en met beduidend meer plezier :-)

      Dank je wel, wederzijds

      Verwijderen
  6. Anoniem? Dus even proberen het goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had al wel begrepen dat jij het was... ik herken je schrijfstijl

      Het 'moet' inderdaad net ff anders...maar het werkt in ieder geval prima

      Verwijderen
  7. Ja hoor die ken ik nog wel. Een Gouwe ouwe zoals wij hier zeggen. En Ja ook van de dansles zoals ik hier bij verschillende reacties lees. Ik wens je fijne Paasdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Verbaast me niks ;-)

      Dank je wel, voor jullie van harte hetzelfde.

      Verwijderen
  8. Het was héél bekend die originele versie en altijd prettig in het gehoor liggend. En uiteraard een lekkere Engelse wals, wij dansten meestal op muziek van Victor Sylvester tijdens de lessen maar ik danste minstens net zo graag als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dacht ik ook. Jah die kon het ook goed, zowel musiceren als zelf dansen....
      Dat geloof ik gelijk.

      Verwijderen
  9. Zwijmelen op Zaterdag, daar valt dit nummer van The Tumbleweeds wel onder.
    1975, zat ik achter de meiden aan. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dansles is aan mij voorbij gegaan. Dus ook de Engelse Wals. En dit liedje.
    Wel heel zwijmelwaardig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm, it was me. Vergeten in te loggen...

      Verwijderen
    2. Hoef ik niet meer te vragen wie jij bent dus ;-)

      Verwijderen
    3. Dank Natasja voor je aanvulling want ik was er niet achter gekomen dat jij het was (of wie dan ook), dat is nergens te vinden namelijk

      Verwijderen