Dierenparken zijn niet de enige 'instanties' die tropenroosters instellen, maar ook daar blijft het ongeacht de tijd van het hoogste belang dat de dieren hun verkoeling vinden/krijgen.
Hoe dat eraan toe gaat in Artis laat men zien via 1 video die ik natuurlijk graag deel...
| Plonzen, spetteren en een flinke laag modder! Het is heerlijk warm in het park en de Aziatische olifanten van ARTIS weten precies hoe ze koel blijven. Zodra de zon begint te schijnen, zoeken ze massaal hun grote bad op voor een verfrissende duik. En het leukste deel? Na het zwemmen volgt een uitgebreid modderbad! Die modder ziet er misschien gek uit, maar het werkt als de perfecte natuurlijke zonnebrandcrème én houdt insecten op afstand. Win-win dus! De Aziatische olifanten zoeken massaal het water op voor een verfrissend modderbad (dé perfecte zonnebrandcrème!), terwijl de otters behendig door het water sjezen en de ene na de andere duik nemen. En de rode vari's? Die hebben hun favoriete zonnige plekje in de bomen al geclaimd om languit te zonnebaden. Of je nu komt voor een verkoelende wandeling onder het bladerdek van de bomen of om te kijken naar de badderende dieren: de zomerse gezelligheid is overal in het park te voelen. |
Home
Welkom
K(l)iekjes-2026
Stukjes
Zoo


Men zou zin krijgen om bij die dieren in het frisse water te spartelen. Leuk filmpje.
BeantwoordenVerwijderenJa nou en of... maar ehhh doe maar niet, kon wel niet zo goed aflopen voor je ;-)
Verwijderenha die Melody
BeantwoordenVerwijderenhou het maar bij je eigen vijver
die lieverdjes daar langs het Entrepotdok hebben alle ruimte nodig
ik merk al wat jaartjes dat ik minder goed tegen zowel koude als warmte kan
tot nu toe red ik me wel , maar prettig is anders
rustige avond groet
doe ik hoor. Dat ook nog eens... zeker nu die 2 hummels er ook nog bij zijn...
VerwijderenDat wist ik al van je... is erg vervelend, probeer zo rustig mogelijk te blijven... en niet te veel onder de koude kraan, eerder de warme want dan koelt je lijf sneller - gezonder- af ook.
Dit zijn niet mijn temperaturen. Ik heb nood aan afkoeling. Zou ik even verwend worden als de dieren?
BeantwoordenVerwijderenDat is dan niet fjin... schrale troost is dat er velen zijn dat dat net zo ervaren.
VerwijderenVan mij mag het, ik gun het je van harte .. .ik kan het niet voor je regelen, ik woon te ver weg ;-) Je mag hier komen maar ik kan je alleen de vijver aanbieden en die zit weer vol met vis, kikkers en veel groen ;-0
Met dit weer is mens en dier wel toe aan verkoeling.
BeantwoordenVerwijderenHet is hier nu ook drukker bij de vijver met zwemmende honden die van het water genieten. Hans