Wat vandaag (on)mogelijk is, kan morgen (g)een optie (meer) zijn.

woensdag, juni 24, 2026

/

Heerlijk om buiten te zitten... maar naarmate de zon hogerop klimt stijgen ook de temperaturen. Het witte laken dat ik vanaochtend vroeg al spande tussen de markies en een stellage boven de vijver en onze losse parasol voldoet rond lunchtijd niet echt meer en 1 ander probleem speelt ook op, dus ga ik maar naar binnen en kruip op de bank. Later vanmiddag als de grootste hitte weer weg is kan ik weer naar buiten en terug in mijn boek duiken. Verkoeling dus daar pakken waar het te vinden is.. geen probleem, ik vind deze temperaturen verder heerlijk dus mij hoor je niet mopperen.


Dierenparken zijn niet de enige 'instanties' die tropenroosters instellen, maar ook daar blijft het ongeacht de tijd van het hoogste belang dat de dieren hun verkoeling vinden/krijgen.
Hoe dat eraan toe gaat in Artis laat men zien via 1 video die ik natuurlijk graag deel...

Plonzen, spetteren en een flinke laag modder! Het is heerlijk warm in het park en de Aziatische olifanten van ARTIS weten precies hoe ze koel blijven. Zodra de zon begint te schijnen, zoeken ze massaal hun grote bad op voor een verfrissende duik. En het leukste deel? Na het zwemmen volgt een uitgebreid modderbad! Die modder ziet er misschien gek uit, maar het werkt als de perfecte natuurlijke zonnebrandcrème én houdt insecten op afstand. Win-win dus!

De Aziatische olifanten zoeken massaal het water op voor een verfrissend modderbad (dé perfecte zonnebrandcrème!), terwijl de otters behendig door het water sjezen en de ene na de andere duik nemen. En de rode vari's? Die hebben hun favoriete zonnige plekje in de bomen al geclaimd om languit te zonnebaden. Of je nu komt voor een verkoelende wandeling onder het bladerdek van de bomen of om te kijken naar de badderende dieren: de zomerse gezelligheid is overal in het park te voelen.








Heb én hou het goed.

7 opmerkingen:

  1. Men zou zin krijgen om bij die dieren in het frisse water te spartelen. Leuk filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nou en of... maar ehhh doe maar niet, kon wel niet zo goed aflopen voor je ;-)

      Verwijderen
  2. ha die Melody
    hou het maar bij je eigen vijver
    die lieverdjes daar langs het Entrepotdok hebben alle ruimte nodig
    ik merk al wat jaartjes dat ik minder goed tegen zowel koude als warmte kan
    tot nu toe red ik me wel , maar prettig is anders

    rustige avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. doe ik hoor. Dat ook nog eens... zeker nu die 2 hummels er ook nog bij zijn...

      Dat wist ik al van je... is erg vervelend, probeer zo rustig mogelijk te blijven... en niet te veel onder de koude kraan, eerder de warme want dan koelt je lijf sneller - gezonder- af ook.

      Verwijderen
  3. Dit zijn niet mijn temperaturen. Ik heb nood aan afkoeling. Zou ik even verwend worden als de dieren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is dan niet fjin... schrale troost is dat er velen zijn dat dat net zo ervaren.
      Van mij mag het, ik gun het je van harte .. .ik kan het niet voor je regelen, ik woon te ver weg ;-) Je mag hier komen maar ik kan je alleen de vijver aanbieden en die zit weer vol met vis, kikkers en veel groen ;-0

      Verwijderen
  4. Met dit weer is mens en dier wel toe aan verkoeling.
    Het is hier nu ook drukker bij de vijver met zwemmende honden die van het water genieten. Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Geluchte Hartjes

Uit?

10-7: WEBLOG-Meeting Artis - Amsterdam

24-5: Zoo Antwerpen - Antwerpen

25-5: Planckendael - Mechelen


Recente K(l)iekjes


Princessehof Leeuwarden


Bovenin onder K(l)iekjes
zul je meer albums vinden.

Blogarchief