Voortgang vergt geduld

Alweer dik 5 jaar geleden liepen we voor het laatst te genieten in het machtig mooie aquariumgebouw van Artis. Het park was in die tijd meer gesloten dan open vanwege corona en als je het park al in mocht, mocht je het aquariumgebouw niet in. Januari 2021 gingen de deuren defitinitief dicht en werd het gebouw ingepakt voor een restauratie, een klus van ongekende orde zoals men verwachtte. Gaandeweg werd meer en meer duidelijk dat de inschattingen aangepast moest worden want er kwam nogal wat tevoorschijn waarop men niet helemaal gerekend had.

 
foto's zijn aanklikbaar
Inmiddels zijn we dus in 2024 beland en is een paar dagen terug het Artis gebouw weer uitgepakt en nee dat betekent niet dat we er in juni weer in kunnen want het werk aan de binnenkant is nog lang niet klaar, dat gaat zeker nog een 2-tal jaren duren want de heropening staat gepland in het voorjaar van 2026. We weten natuurlijk allemaal wel dat zulke planningen niet altijd gehaald worden, het blijft dus een kwestie van afwachten... 

Er staan meerdere video's over de restauratie online maar laat ik me even beperken tot die die met die buitenkant te maken hebben...
 

Jullie snappen vast wel dat ik reikhalzend uitkijk naar de dag dat we weer IN dat gebouw mogen ipv er slechts maar omheen...


Heb én hou het goed  

14 opmerkingen:

  1. ha die Melody
    ja dat is een enorme klus , ik zag al mooie filmpjes , door de lege aquariums , we moeten nog ff geduld hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mensen zullen blij zijn wanneer alles klaar is en het publiek weer binnen mag komen bij de aquaria. Fijne maandag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nou en of... zowel het park zelf, als het publiek en de abonnees als ook de mensen die die klus moeten klaren

      Dank je wel jij ook

      Verwijderen
  3. Goh, dat is een flinke klus hoor, het zal wél mooi zijn wanneer het helemaal klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee jaar is nog best wel lang geduld hebben, maar het wordt vast mooi. Trouwens.... je nieuwe header is óók mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat vind ik ook ... temeer als je bedenkt hoelang dat gebouw al dicht is... maar goed, wat moet dat moet hè.

      Dank je wel.. .is een oudere foto uit 2017 die ik toevallig tegenkwam toen ik aan het struinen was op mijn losse harde schijf terwijl ik iets anders zocht

      Verwijderen
  5. Dat vergt nogal tijd zeg! Nu nog eens 2 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt... .er was dan ook heel veel mis met de zaken die je niet zag... en gezien het feit dat het een monument is ... etc etc etc ... je kent het wel, wat Den Haag kan, kan Amsterdam beter ofzoiets ;-)

      Verwijderen
  6. Een grote klus zeg. Ik vond het aanbouwen van ons afdakje al lang duren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja nou en of.... dat snap ik. ik heb datzelfde met onze achtertuin

      Verwijderen
  7. Nou ik keek reikhalzend uit .-) naar het moment dat je weer even uitgeknutseld was op je site. Ik kreeg een aantal dagen alleen maar lege stukken te zien als ik ergens op klikte. Een enkele keer vond ik na veel zoeken zelfs een logje. .... zucht, ik dacht al dat je flink aaan het knutselen was.... je kunt het gewoon niet laten! Maar ja, ik kan nu alles weer even vinden, y
    tot je vingers wéér gaan jeuken natuurlijk, Misschien zou je bij WP moeten gaan werken, daar zijn ze ook zo dol op veranderen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hmmm okeeeee...dat is raar.... geen idee wat er aan de hand was... ik knutselde wel maar niet hier. Ik maakte dit klaar op mijn oefenblog en toen was het een kwestie van overzetten, verder niks. Dus ik weet tot mijn spijt niet waar je tegenaan gelopen bent maar evengoed mijn excuses dan!!

      Haha nee hoor , ik werk al bijna 20 jaar niet meer, moet nog 6 jaar en 8 maanden wachten tot ik mijn pensioenuitkering mag gaan ontvangen, dus ik w8 geduldig af ;-) Het werk is voor de jeugd ;-)

      Ik ben niet dol op veranderen hoor, integendeel, maar ik haat wel saaiheid.. .en tja ik ben nogal wispelturig zoals je weet ;-) mar ook best wel lief hoor af en toe

      Verwijderen