Wat vandaag (on)mogelijk is, kan morgen (g)een optie (meer) zijn.

zaterdag, juni 27, 2026

/


In 1998 op 82-jarige leeftijd overleed hij ten gevolge van een hartaanval. De in 1915 geboren, 4-voudig echtrgenoot en 3-voudig vader, en ooit ook lid van The Rat Pack.. Al zolang ik me heugen kan bekroop/bekruipt mij altijd een soort van heimwee=gevoel, alsof ik in die tijd thuishoor ipv in deze.
Van de week op de radio kwam een nummer voorbij dat ook aan hem toebehoort, net als vele andere van zijn nummers veelvuldig gecoverd, en ik wist gelijk: "dat ga ik zaterdag maar even weer opzetten" (ik heb het vast al wel vaker gedaan in de geschiedenis van deze rubriek). Ik heb het natuurlijk over Frank Sinatra. Het 1e nummer dat hieronder staat is zijn laatste, althans laatst opgevoerde voor publiek dan, dat was in 1995, toen het nummer al 31 jaar oud was, hij nam het voor het eerst op in 1964. Tot aan de dood van zijn laatste vrouw, was de titel van dit lied ook zijn grafsteentekst.


Tussen 1946 en 1997 won hij tal van prijzen en awards. Zijn lijst van songs is van reusachtige omvang, soort van gelijk aan de geruchten waar hij zich nooit los scheen te hebben kunnen maken, zijn vermeende banden met de maffia. Hij is zelfs een tijdlang het 'object van interesse' geweest bij de FBI. Het nummer dat ik noemde -vele malen gecoverd- klinkt jullie vast ook wel bekend in de oren.


Alle goeds komt in 3 dus ik sluit af met wat ik al gelijk noemde The Rat Pack... at Pack was de bijnaam voor een groep artiesten in de jaren vijftig en zestig, onder wie Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davis jr., Peter Lawford en Joey Bishop. De Rat Pack trad vaak op in Las Vegas, en was deels aanleiding dat deze stad zo'n populaire bestemming werd voor shows en entertainment.


- - - Dat ik graag zo'n show zou hebben bijgewoond, snappen julie wel toch?

Zwijmelen Op Zaterdag ~ #editie 712 op zaterdag 27 juni 2026
1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~ 2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347)
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375) ~ / ~ 4 = Tasja sinds 01-02-2020 = nr. 376.


Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *







Heb én hou het goed.

24 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    ja dat waren ras artiesten , met of zonder ontsnapte witte ratten

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karullll

      Dat vind ik ook ... en velen met ons.

      :-) Dat ook

      Verwijderen
    2. zo weer voor dagen eten in huis , terug in de ruststand

      Verwijderen
    3. Dat hadden wij gelukkig al... moet hier nu ook want het is me weer eens in de rug geschoten

      Verwijderen
    4. O dat is minder mooi
      pas op en mak an

      Verwijderen
    5. ja dat mag je wel zeggen... :-( ben ff niet happy en zeker niet goed gehumeurd

      Verwijderen
    6. kan ik je op 1 of andere manier laten lachen , kop op hoor

      Verwijderen
    7. :-) Dat lukt wel hoor... is niet de 1e keer hè dat dit gebeurt... door warmte niet zo goed slapen dus rug krijgt niet genoeg rust ...

      kopop-altijd hè, opgeven doen we niet, jij niet en ik ook niet

      Verwijderen
    8. mooi zo , en ik wist het , maar lachen en kop op is altijd goed
      las dat er wat regen viel in Zeeland , maar enkel bij de kust , hier is nu wel ietsje wind , maar nog dik 30 graden
      zo koude douche en ff liggen

      Verwijderen
    9. precies.

      Ja zag ik ook... hagelstenen als golfballen... nu hier nog aub

      Verwijderen
    10. nog steeds geen drup of steen pppffftttt

      Verwijderen
  2. Heerlijke muziek om naar te luisteren, ik zit hier met kippenvel en het is niet van de airco. Sowieso prachtig met een hele Bigband achter je van Count Basie. Ik ga er zeker ook eens aandacht aan besteden. Gaat het een beetje met de warmte? Nog even doorbijten en dan zijn wij er gelukkig weer van af. Ook van mij een fijne Weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè, niet dat het me verbaast dat jij dit zou vinden... zo goed kan ik je dus al wel inschatten :-)
      En ja een Big Band...zat er zelf ooit in, is wel mijn favo als het gaat om fahabra-mogelijkheden.

      Ik kan prima over de warmte, vind het heerlijk..maar inderdaad wel tempo/activiteiten aanpassen.

      Zal goed komen... dank je wel.

      Verwijderen
  3. Leuke muziek uit vervlogen tijden. Die maken ze nu nie meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke muziek, ik ken het wel maar is van vér voor mijn tijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker ;-) Alhoewle natuurlijk kompleet afhankelijk van iemand's smaak.

      net wel/niet ook voor de mijne al ben ik van 62

      Verwijderen
  5. Mooi hoor Melody, Frank is op comedy central dagelijks te horen in "Married with children.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè Ed. Jah ik weet het, alleen al daarom weer ff kijken.. 'toen was geluk nog heel gewoon' in alternatieve versie :-)

      Verwijderen
  6. Stuk voor stuk favorieten van Henk toen ik hem leerde kennen, werd natuurlijk ook thuis gedraaid toen we later goede apparatuur hadden . Ook nog veel gedraaid voor hem toen hij terminaal was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh oké, mooi te lezen. Fijn dat dat kon, zal hem goed gedaan hebben.

      Verwijderen

Geluchte Hartjes

Uit?

10-7: WEBLOG-Meeting Artis - Amsterdam

24-5: Zoo Antwerpen - Antwerpen

25-5: Planckendael - Mechelen


Recente K(l)iekjes


Princessehof Leeuwarden


Bovenin onder K(l)iekjes
zul je meer albums vinden.

Blogarchief