Wat vandaag (on)mogelijk is, kan morgen (g)een optie (meer) zijn.

woensdag, juni 24, 2026

/



Alweer een tijdje speelde het door mijn hoofd dat we 'hoognodig' maar weer eens een bezoekje moesten brengen aan de 2 Belgische zoo's die we altijd tegelijkertijd pakken in één reis. Zoo Antwerpen dus en Zoo Planckendael, het is immers al weer 2 jaar geleden enzo. Toen ik dus een paar dagen terug foto's kreeg toegestuurd van de nieuwe entree van Planckendael (waar ze in 2024 al mee bezig waren) werd de wens versterkt. Een apje naar mijn schoonkind en zij bleek er hetzelfde over te denken, een andere app-ontvanger was het helemaal met ons eens dus de plannen konden gesmeed worden.

Juni 2024 togen we naar Antwerpen en Karel deed dat met de trein, op het station ontmoetten we Myriam en Bea en even later gingen we gevijven genieten in Zoo Antwerpen en de dag vloog om, altijd hè als je het enorm naar je zin hebt. Na een hartelijk afscheid staptenn Karel en wij in de auto en tuften zuidwaarts naar Mechelen dat zo'n 20-25 minuten rijden is. Eerst zochten we een supermarkt zodat we de boodschappen konden halen voor het avondeten en het otbijt de volgende dag. Daarna zochten we het huisje op dat we geboekt hadden. Ideaal, zulke woningen, binnen berijdbare afstand van de te bezoeken locatie en de prijzen zijn altijd prima. Dit huisje was een plaatje, brandschoon en ook de gastheer was zeer gastvrij. Parkeergarage erbij, niet dat we die gebruikten maar dat had dus wel gekund. We gingen dus de avond in en de volgende dag na het ontbijt weer de auto in, klein half uurtje en bij openingstijd bij Zoo Planckendael... dat zou de hele dag vergen want dat park is 4x zo groot als het park in Antwerpen. 46ha maar liefst tegenover de andere 11.

De foto's van toen had ik al niet meer online staan maar die kon ik gelukkig van de harde schijf afhalen om ze zelf nog eens weer door te kijken. Mochten jullie dat nou ook willen, klik dan op het album hierondeer. Één album met foto's van beide dagen dus 500 om je niet te vervelen *glimlach.



Ik ging dus aan het zoeken naar geschikte data ivm weersomstandigheden en hoog-laagseizoen ivm Daphne's werk en andere agendavullende zaken en vond 2 dagen. We kozen bewust deze keer voor 1 nachtje want we willen doorsparen voor een meerdaagse Pairi Daiza in 2028 natuurlijk. (De vorige keer in 2024 waren het 2 nachten omdat Daphne en ik nog naar Keulen togen de dag na Mechelen, Karel zetten we op de trein huiswaarts toen.) We gaan dus maandagochtend 24 mei op tijd in de tuut en tuffen dan eerst naar Hilversum om Karel op te halen en daarna rijden we door naar Antwerpen. Van daaruit gaan we naar onze gastheer van 2024, het huisje was nog beschikbaar voor ons, te mooi toch!. De volgende dag dan naar Planckendael en aan het eind van de dag terug naar huis, uiteraard via Hilversum.

Inmiddels hebben 2 dames ook dinsdag 25 mei 2027 in hun agenda's gezet dus als er bij niemand iets tussenkomt en er zich geen onverhoopte zaken zullen gaan voordoen... lopen we (nog) met 3 in Antwerpen op maandag en met (nog) 5 op dinsdag in Mechelen. Ik zet dus bij beide date -nog- tussen haakjes want mocht je nou denken: "ik wil mee", laat het dan vooral weten, we vinden het altijd erg leuk bloggers te ontmoeten, die ons dan gezelschap houden, al dan niet van a t/m z of 'slechts' even tijdelijk tussendoor.

Kortom... we mogen gaan aftellen naar weer een prachtig meerdaags uitje dus het erop verheugen is begonnen, nu nog 'maar' 334 dagen, makkie toch *grijnsssss. Gelukkig is een eerder uitje al stukken dichterbij, dat is nog maar 16 dagen *glimlach, dan gaan we naar Artis, niet alleen Daphne's verjaardag vieren maar ook het spiksplinternieuwe aquarium bewonderen, waar we al heel lang naar uitkijken. Nog mooier, dat gaan we niet met zijn drietjes doen maar met meer want -slag om de arm- onverhoopte zaken voorbehouden, ontmoeten we daar weer Herman, Marion, Vonnie en Rietepietz. Daar hebben we natuurlijk ook vreselijk veel zin in!! Kaartjes zijn geregeld, nu nog de weergoden verzoeken ons die dag te trakteren!







Heb én hou het goed.

14 opmerkingen:

  1. Als we niet op vakantie zijn, dan wil ik graag nog eens een dag bij jullie aansluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi album , en zo valt het niet op dat het 500 foto's zijn
    is nog wat ver weg , maar de tijd vliegt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Nee dat vind ik ook, 1 vd mooie dingen aan myalbum

      Ja precies...

      Verwijderen
    2. ja mooier dan google albums
      we doen het mak an tot dan

      Verwijderen
    3. echt wel. Nog steeds Marion dankbaar voor de tip.

      ja hoor... alles doen om slagen om de arm los te kunnen laten ;-)

      Verwijderen
  3. Met Artis is mijn diertentuinhormoon voorlopig wel weer genoeg geprikkeld. ;-) Ik heb het in de planning staan a;s de gezondheid het niet af laat weten, en het zo heet is als nu , ben ik erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik wel hoor... het gaat jou ook meer om ons dan om de dieren, des te meer waarderen we het dat je er toch bij wilt zijn ;-)

      Ja uiteraard, dat geldt ook voor alle anderen... de enige die echt gezond is in het groepje is dat schonekind van mij maar ook zij heeft wel een grens.

      Verwijderen
  4. Weet je, ik heb 24 mei genoteerd in mijn agenda met een vraagteken. Maar het is voor mij nog veel te vroeg om dit nu al te bevestigen. Maar als ik vrij ben, ben ik er graag eens bij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dat is ook helemaal prima toch... niks moet, alles mag, dat weet je. Je hebt mijn nr. dus tzt laat je het maar weten of en waar we je dan mogen begroeten... je bent hoe dan ook van harte welkom natuurlijk.

      Verwijderen

Geluchte Hartjes

Uit?

10-7: WEBLOG-Meeting Artis - Amsterdam

24-5: Zoo Antwerpen - Antwerpen

25-5: Planckendael - Mechelen


Recente K(l)iekjes


Princessehof Leeuwarden


Bovenin onder K(l)iekjes
zul je meer albums vinden.

Blogarchief