Wat vandaag (on)mogelijk is, kan morgen (g)een optie (meer) zijn.

dinsdag, juni 23, 2026

/

Toen ik op kamers woonde had ik ze. Vlak na ons samenwonen ook. Gaandeweg verdwenen ze en heb ik er nu al jaren geen meer maar tijdens een fietstochtje even langs de bouwmarkt omdat ik daar wel de Y wist te vinden...

Editie #25 ~ op 23 juni ~ Y van Yuca / * Wekelijkse foto-uitdaging sinds 6 januari 2026

Kijktip: - - -> Ferrara - & -> Karel - & - Nicole - &  -> Suske - & Vonnie - & ->  jou?







Heb én hou het goed.

27 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    ja die hadden wij vroeger ook in huis , en nu ik de naam lees , weet ik het ook weer :)

    ik heb een geheel andere Y
    https://fietszwerver.wordpress.com/

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguh Karullll

      Haha ja hè , iedereen had ze vroeger wel

      Ik kom zo bij je

      Verwijderen
    2. was zeker een nieuwtje toen
      ik zag je al bij de bewaarplaats voor je fiets hihihi

      Verwijderen
    3. Dat denk ik ... ze waren ook sterk en goedkoop... dus tja..

      haha ja

      Verwijderen
    4. ongetwijfeld, bij mij in ieder geval ;-) Ik had heel hoge ramen toen ik op kamers woonde.. en geen geld voor vitrage, bovendien rookte ik, dus dat goed moest dan ook gewassen enzo... vandaar de vensterbank vol grote planten

      Echt wel

      Verwijderen
    5. ik ben opgegroeid met bloemen en planten , pa had zelfs lang een volkstuin
      nadien alleen nooit thuis , dus geen planten

      Verwijderen
    6. Ja ik ook... al was ik er zelf gekker op dan mijn moeder ...

      Dat snap ik wel hoor

      Verwijderen
    7. nu heb ik mooie bloemen staan , een vensterbank vol 😁

      Verwijderen
    8. Haha ja dat is waatr, maar jouw vensterbank noch raam is dat al, bij lange na niet

      Verwijderen
  2. Wij hadden toen deze planten. Ook heel lang niet meer.
    Dingen groeien te groot voor kleine oppervlakte in huis.
    Wel prachtig planten om te zien op de foto's van jou. Inderdaad het yuca. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè... uit de mode geraakt, toch zie je ze nog wel af en toe
      Ja dat ook... Zeker. Dank je wel. jullie ook

      Verwijderen
  3. Tijden geleden dat ik die plant ergens gezien heb. Mooie invulling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja relatief herkenbaar wel... ik ken ook geen mensen meer die ze nog in huis hebben, je ziet zze wel in dierenparken en daar kom ik natuurlijk wel geregeld, en de bouwmarkten/tuincentra hebben ze ook altijd wel

      Dank u zeer meneer

      Verwijderen
  4. Ooh jaaaa! Een yuca! Daar had ik zelf nooit aan gedacht. Wat een goede invulling Melody!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Hoeft ook niet, jouw hoofd is veel creatiever dan het mijne dus jij vindt ook iets origineels maar wel bedankt

      Verwijderen
  5. Ha, ha, ik speurde in mijn archief ook naar de yuca, ik had er geen plaatje van. Grieks y ... verduld het staat in de koelkast en eet het dagelijks. Foto was snel gemaakt. https://ferrara-victoriene.blogspot.com/2026/06/alfabet_033874335.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Had jij ook vroeger wel staan zeker?

      Laat me raden, yoghurt ofoz... ik laat me verrassen dus kom eraan

      Verwijderen
  6. Die herinner ik me ook nog, van thuis.
    Goed én mooi gevonden 😁
    Fijne dag vandaag 🙋🏻
    Liefssssssssssss -X-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat verbaast me niet. Dank je wel. Jij ook, pas op jezelf met deze hitte aub!!!
      xxx

      Verwijderen
  7. Er waren jaren dat je er niet bij hoorde wanneer je geen Yuka had staan.;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou heel goed kunnen, dat weet ik niet meer... nu heb ik er 1 staan, in de keuken op het noordwesten ;-)
      Erbij horen... heeft me nooit zo geboeid, ook nu niet... ik kreeg deze cadeau en dus ben ik er blij mee.

      Verwijderen

Geluchte Hartjes

Uit?

10-7: WEBLOG-Meeting Artis - Amsterdam

24-5: Zoo Antwerpen - Antwerpen

25-5: Planckendael - Mechelen


Recente K(l)iekjes


Princessehof Leeuwarden


Bovenin onder K(l)iekjes
zul je meer albums vinden.

Blogarchief