zaterdag, mei 04, 2024

Zwijmelen op Zaterdag




Dé Blog-Muziek-Uitdaging op zaterdag bij Tasja editie 599 op zaterdag 4 mei 2024
Doe je ook (weer) swingend, zingend, dansend en zwijmelend mee?
1 = Marja 17-11-2012 / 04-11-2017 (nr. 1 t/m nr. 260) ~ / ~
2 = Trees 11-11-2017 / 13-07-2019 (nr. 261 t/m nr. 347) ~ / ~
3 = ikzelf 20-07-2019 / 25-01-2020 (nr. 348 t/m nr. 375)
4 = Tasja 01-02-2020 (vanaf nr. 376)



Op weg naar morgen hou ik het vandaag actueel met muziek dat mij als genre heel nauw aan het hart ligt, mij altijd kippenvel bezorgt en tot tranen kan roeren, HaFaBra-muziek dus.
In de Drentse hoofdstad wonend kan ik natuurlijk niet anders dan hier muziek laten horen van één van de beste korpsen in ons land, welke ook mijn stad als thuisbasis heeft. Het Johan Willem Friso Kapel







Fijn Zwijmelweekend iedereen! * ~ *



Heb én hou het goed  

16 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    dat is een goede keuze van je
    mooie muziek en ik luisterde het verhaal over de jonge Poolse soldaat

    fijn weekend groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moggu Karull

      Dank je wel.

      Er zijn zoveel verhalen... al die nadruk en aandacht ervoor, heeft maar weinig goeds opgeleverd, blijkt elk jaar weer...

      Verwijderen
    2. ja daar zijn er 13 van in een dozijn :(
      ik zie gelukkig veel jeugd bij de herdenkingen altijd , dat zal het verder laten gaan
      maar je draait je eigen om , en ergens is er weer oorlog :(

      Verwijderen
    3. ja dat is ook zo... en die jeugd moet het doen in de toekomst maar diezelfde jeugd is ook de jeugd die het veroorzaakt/in stand houdt... ik las net een stukje in het wijknieuws hier, hoe jonge kinderen op hun speelplaats in de wijk getreiterd worden door iets oudere jeugd en niet 'gewoon' pesten maar echt met geweld... die daders zijn 10 ongeveer... en niemand doet iets ... dus tja

      Verwijderen
    4. helaas moet ik je daarin gelijk geven :(

      Verwijderen
  2. Ik moet het nog helemaal afluisteren maar hier doe je mij een groot plezier mee, maar dat wist je natuurlijk al. Ik luister regelmatig naar muziek van militaire kapelmuziek, en ben er grote fan van. Zoals ook van taptoes lopen. Dat komt ook wel omdat ik dat zelf ook gedaan heb.
    Ik wens je een fijn herdenking's weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) Uiteraard.

      Ik zie taptoes alleen op tv ... al 'eeuwen' een droomwens maar ik durfde het nooit aan ivm triggers in mijn hoofd... nu het veel beter gaat begint het een optie te worden ;-)

      Dank je wel, jullie ook

      Verwijderen
  3. Die JWF kapel herinner ik mij wel maar de muziek is niet zo mijn ding. Toch wel effies een stukkie geluisterd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niks, smaken verschillen en gelukkig mag dat ook :-)

      Kwaliteit verloochent zich niet hè

      Verwijderen
  4. Ik heb er ook wel iets mee maar dan toch meer zoals in de stukjes zónder zang. Op de één of andere manier vind ik zang niet passen bij een harmonieorkest. Dat ligt natuurlijk aan mij. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat ben ik met je eens ... maar dit stuk koos ik bewust ivm de dag van vandaag ...

      Verwijderen
  5. Nu geen tijd maar het is zonder mij ook mooi. :-)

    BeantwoordenVerwijderen