woensdag, mei 01, 2024

Foto Thee #18

Aukjes Tea Topic in Beeld


#18 ~ sinds 6 januari 2024


De vraag op woensdag 1 mei 2024 is:


Lukt het jou je telefoon een dag uit te zetten?





Ik las de vraag vanochtend en acuut deinde Pipi door mijn gedachten... "ik heb het nog nooit geprobeerd dus ik denk dat ik dat wel kan"... Maarrrrr toen ik het antwoord van Aukje las... dacht ik: "dan lijkt het alsof ik ga naapen, ga ik dus niet doen, ik moet iets anders verzinnen"...

Die ene dag zou ik prima kunnen maar niet langer dan 72 uur. Dat tijdsbestek is nl de maximumtijd binnen Wordfeud. Als het mijn beurt is en ik reageer niet binnen 72 uur, dan heb ik verloren. Verliezen is niet zo erg maar wel als het op deze manier gebeurt.. 






Heb en hou het goed

26 opmerkingen:

  1. mogge Melody
    dat red je toch wel , en een keertje dat spelletje verliezen is ook geen ramp 😁
    suc6

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn mobiele telefoon staat vaak helemaal niet aan, ik heb nog een vaste telefoon ook dus mocht iets echt dringend zijn , dan kunnen ze me toch wel bereiken. Bovendien heb ik altijd al een hekel gehad aan bellen. Wat ik wel jammer vind is, dat er zo weinig brieven meer worden geschreven. Nu krijg ik wel , wanneer mijn zus ergens vakantie viert een gezellig kaartje met een berichtje erop geschreven, dat vind ik gewoon leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben geen vaste telefoon meer, maar net als jij heb ik ook een bloedhekel aan bellen, altijd al. Het appen hou ik ook altijd kort, heb daar simpelweg het geduld niet voor, en dan ontbreekt al snel de concentratie.

      Jah dat vind ik ook, al maak ik me er zelf ook schuldig aan moet ik bekennen. Ik stuur wel met enige regelmaat kaartjes met een kleine tekst erop, dat dan weer wel.

      Ik krijg ook met regelmaat kaartjes, dus ja ik snap je helemaal.

      Verwijderen
  3. Ik zet mijn telefoon niet uit, want daar kan ik mijn dochter mee bereiken bij een noodgeval.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geheel logisch hoor Edje... zeker voor een alleenstaande met minder goede gezondheid is bereikbaarheid heel erg belangrijk. Ik zette hem ook nooit uit toen ik nog mantelzorger was. En ook niet toen man nog werkte. Maar tegenwoordig ligt ie wel vaker buiten grijpbereik.

      Verwijderen
  4. Sinds ik een gehoortoestel heb en dus een nieuwe mobiel moest aanschaffen voor de bijbehorende app. is de telefoon wel meer onderdeel geworden van mijn bestaan, maar ik bel er amper mee en appen doe ik niet. Af en toe een sms-je en natuurlijk bereikbaar tijdens de vakanties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap je helemaal. SMS doe ik niet en appen wel... is handig, gaat snel en is gratis😉

      Verwijderen
  5. 's Avonds 8 uur zet ik mn telefoon uit. Wij hebben geen landlijn meer. De enige wie ik regelmatig bel, is m'n dochter. Appen is fijn! Via Strava registreer ik mn fietsritten dus 24 uur uitzetten wordt dan op een fietsloze dag. Blijven winnen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bel zelden, ongeacht met wie... eigenlijk alleen maar de noodzakelijke instantiebagger. heb er zo de pest aan
      Appen dan maar.... al hou ik daar ook niet van, mijn concentratie vliegt snel weg helaas

      Haha ja dat is wel het plan, kom je ook spelen dan?

      Verwijderen
  6. Nou ik zet m'n telefoon nooit uit maar ik ben er niet de hele dag mee bezig. Mijn lieverds zouden zich ongerust maken als ik een hele dag niet bereikbaar was. Ik al app ik niet met hén, kunnen ze toch zien hoe laat ik voor het laatst online was. Als dat langer dan 24 uur is maken ze zich zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) Ja die blauwe vinkjes.... die hou ik bij sommige mensen ook in de gaten en als het mij te lang duurt meld ik me ook.... en ja jij bent daar ook 1 van inderdaad.

      Verwijderen
  7. Nee, het lukt alleen als ik weg moet. Had ik nooit gedacht van mezelf maar ik kan/wil hem altijd in de buurt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Zolang je maar niet alles ontgaat omdat je ogen en handen constant gefixeerd zijn op/aan dat apparaat zal het zo'n probleem niet zijn toch

      Verwijderen
  8. Reageren binnen 72 uur moet toch lukken? Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och ik kin heul best zunder dat ding, mor ik kiek er wel voak op om dat ding vervolgens bie oin berichtje gewoon weer weg te legn, ik reageer den loater wel. groetjes, Gees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Is toch ook prima.... het 'mot' noit hè... is n stuk luxe dai we magn gebruukn

      Verwijderen