dinsdag, mei 07, 2024

Weer een paar steentjes

Nou ja 'paar'? Zeg maar gerust duizundunnnnn. Legosteentjes dus... 1000-en en 1000-en en 1000-en per beeld en dat 60x dus nee, ik heb ze niet opgeteld, ik geloof het ook zo wel.



Vanochtend in stralende zonneschijn troffen Daphne en ik ons op onze gebruikelijke trefplek en vandaar uit tuften we naar het Brabantse Overloon voor een bezoek aan Zoo Parc. Samen met Karel, voor wie het de 1e keer zou zijn dat hij dit park binnenstapte, om de lego-tentoonstelling te gaan bewonderen.
Het horen en zien verging ons nog net niet... het was niet superdruk maar ook niet superrustig maar dus prima te doen. Het was heerlijk weer en er was, letterlijk noch figuurlijk, geen vuiltje aan de lucht. Ik had een stevige discussie met mezelf gevoerd en daarop uiteindelijk een beslissing gebaseerd en gaandeweg de dag kon ik constateren dat ik de juiste keuze had gemaakt.
Onze camera's moesten volop aan het werk want er was ontzettend veel moois te bewonderen en vast te leggen natuurlijk. Ook mede gezien het prachtige weer zorgden we ondertussen natuurlijk ook goed voor onszelf met natjes en droogjes op hun tijd en het was tegen half 5 toen we buiten het park weer afscheid namen, Karel op de bus stapte en wij in de auto. Onze terugreis verliep vrijwwel probleemloos ondanks de files. Op één akkefietje na die ons beider harten wel een slag deed overslaan. Één of ander hersenloos randdebiel vond dat hij recht had op de rijbaan waarop wij ons bevonden. We konden geen kant op en hij dreigde ons de vangrail in te duwen dus ging Daphne toeteren... waarop de chauffeur er voor koos de laadklep van de truck waarin hij reed deels te laten zakken... hoezo bedreigend?!
Maar goed, rond 7.15 was ik thuis en na het me ontdoen van bezwete kleding en het nuttigen van een bak dampende leut kon ik aan de slag met het opruimen van de puzzels die Karel weer voor me meegebracht had en natuurlijk met de foto's aan de slag. Inclusief wat foto's die ik met mijn gsm maakte kwam ik uit op een 300+. Een klein aantal belandde in de prullenbak en toen besloot ik na enige overweging toch maar de foto's te splitsen. Er zijn dus 2 albums aangemaakt... het ene album is van alles in het park... behalve de lego-beelden en map 2 bevat alle lego-foto's. Om het album met de lego-foto's te openen, klik dan op de foto die bovenaan in dit blogbericht staat.
Om het album met niet-lego-foto's te openen klik dan op de foto hieronder.



Tijdens één van onze pauzes trokken we (zoals we vaak wel doen) de agenda's en legden we weer enkele dierenpark-data vast.
Dinsdag 11 juni is gereserveerd voor Artis in Amsterdam... om tal van redenen maar vooral om het nieuwe leeuwenverblijf te bewonderen waar we nog niet aan toegekomen waren en natuurlijk olifantenbul Sibu even opzoeken en begroeten die vorige maand vanuit het Brabantse (Mierlo) Dierenrijk over kwam om voor nageslacht te zorgen, met name bij Sanuk maar naar verluidt zijn de andere dames (Matriarch Thong Tai en haar dochter Yindee) ook zwaar onder de indruk van hem.
Woensdag 10 juli gaan we dan Daphnes verjaardag vieren in Ouwehands te Rhenen alwaar we dan op een 'rustige' manier hopen kennis te mogen maken met het trio Koala's dat daar sinds eind april thuis is.
... Wat al in de agenda's stond is maandag 24 juni - Zoo Antwerpen en dinsdag 25 juni Zoo Planckendael
Wil je ons vergezellen? Voel je dan vooral hartelijk welkom!





Heb en hou het goed
De blogpost is toegevoegd aan

28 opmerkingen:

  1. Inderdaad, met Legosteentjes kun je alles maken. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi verslag Melody
    ik kijk straks als de tv stil is de foto's
    niet meer aan die randdebiel denken , anders slaap je niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, alles op tijd, mak an, niks loopt wel hier

      haha nee hoor, heb geslapen als een bosje rozen

      Verwijderen
    2. ...........ohja, vergat ik net... niet Limburgse maar Brabantse heuvels hè

      Verwijderen
  3. Mooie foto's Ko! In mijn tijd als legoartiest kon ik net een eenvoudig huisje bouwen. Ik vroeg wel aan mien moe: wanneer mag ik nou de gorilla? Laten we eerst maar eens beginnen met een kapucijnaapje, glimlachte ze. Maar toen hoefde het voor mij al niet meer. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u dank u. Hahahaha, dan waren jij en je moeder het dus, die ik gisteren trof bij het groepje leeuwen met dezelfde vraag

      Verwijderen
  4. zo ik heb genoten van je lego opnamen
    morgen deel 2
    slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel fijn, nagenieten is nooit verkeerd, wat hadden we een mazzeltjes ook hjè
      |
      gelukt hoor, jou hopelijk ook

      Verwijderen
    2. is mooi om zo te kunnen nagenieten
      klopt vele mazzeltjes op ons pad
      prima gelukt

      Verwijderen
  5. mogge Melody
    heb weer ff door dat mooie park gelopen aan de hand van je mooie foto's
    wat een prachtig park is dat hé
    heb ook mijn foto's op de pc , zal ik eens mee aan de slag :)

    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mogguhhhh Karullllll

      Ahhh okeee, had je daar de puf al weer voor dan, dappere dodo!! :-) Ikke nie hoor
      Ja nou hè, gelukkig hebben we je weer niet teleurgesteld dus ;-)
      Dat lijkt me goed, ik kijk er naar uit

      gaan we doen.... ff kijken of het me lukt vanmiddag met de groep mee te fietsen en anders maar niet ... J gaat waarschijnlijk met de schutting aan de slag, maar dat kan ook alitjd morgen en vrijdag nog ofzo, geen idee, we zien wel

      Verwijderen
    2. ik merkte gister op die Limburgse heuvels al dat de puf terug was :)
      nee zeer zeker niet , ik genoot van dat prachtig aangelegde park
      ik doe het mak an :)

      ik hoop dat je fijn kan mee fietsen , hier is het flink bewolkt
      het werk aan de schutting loopt niet weg :)

      Verwijderen
    3. mooi zo... altijd fijn

      Ja toch... laat de rest maar razen ;-)

      Dat hoop ik ook... dat beslis ik later wel, nu nog te moe ...haha ja dat klopt

      Verwijderen
    4. ja echt fijn
      alles mak an
      goed uitrusten

      Verwijderen
  6. Met Lego kun je alles maken...En al lang niet meer alleen een boot, vliegtuig of trein. Stond er nog bij hoeveel steentjes er in bijv. de orang oetan zat? Heel knap gemaakt. Niet alleen de kleuren maar ook de houding van de verschillende dieren.
    Wat een aso's rijden er op de weg. Laat maar van je aflopen; dat is beter voor je ♥️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jah dat klopt... maar dat laat ik lekker over aan hen die er vverstand van hebben en het nog leuk vinden ook :-) Ik heb zoveel mogelijk bij elk beeld ook de bordjes gefotografeerd. Daarop staat hoeveel steentjes erin zitten, hoelang het bouwen duurde, met hoeveel mensen er gebouwd is etrc

      Ohja doe ik ook hoor... zulke eikels gun ik niks (alhoewel)

      Verwijderen
  7. Lego in dieren doen maken is best wel kunst. Er zitten erg mooie erbij. Knap. Leeuw is zeker prachtig geworden. Dit hebben heel knap gedaan. Jullie hadden een leuke dagje gehad. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja zeker weten.... dat doe je niet zo maar ff.

      Ze waren allemaal prachtig... maar enkelen waren extreem mooi inderdaad

      Ja hoor da tklopt... dank je wel

      Verwijderen