Malinka


Ik magt mijn dierenlijstjes weer aan gaan vullen... in dit geval de lijst van de "Tijgers in Nederland"... want een paar dagen geleden kwam er een nieuwe tijgeres aan in Safari Park Beekse Bergen te Hilvarenbeek. Malinka is haar naam en ze komt uit Zoo Duisburg alwaar zij geboren op 6 mei 2021, samen met haar broer Kasimir. (Op de foto hieronder 5 maanden jong)


Na een paar dagen bijkomen en wennen, verkende het vrouwtje het buitenverblijf. De tijgerin met de naam Malinka lijkt zich al helemaal thuis te voelen in het Safaripark. De komst van het vrouwtje is belangrijk voor Beekse Bergen. Een jonge tijgerin zoals Malinka zou in de toekomst, door voor gezonde welpen te zorgen, een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het behoud van deze bedreigde diersoort. We hopen later ook een nieuw mannetje te mogen verwelkomen die genetisch gezien goed bij de tijgerin past.

Nog een reden dus om 'binnenkort' weer naar het Brabantse af te reizen... kom ik dus nog op terug.
Nu eerst aan het werk met mijn Tijgerpagina







Heb en hou het goed

12 opmerkingen:

  1. mooi mooier mooist
    wat zijn die toch schitterend om te zien hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn zowat de mooiste dieren die er bestaan, in mijn ogen dan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap ik wel hoor..... al kan ik dat niet zeggen want er zijn zoveel meer mooie katachtigen

      Verwijderen
  3. In Amersfoort is er een chimpansee geboren op eerste pinksterdag. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Hans, wist ik al hoor.... had ik al vermeld op mijn chimpanseepagina https://klikhierklikdaar.blogspot.com/2024/04/chimpansees-in-nederland.html

      Alle lijstjes vind je op https://klikhierklikdaar.blogspot.com/p/zoo-zo.html

      Verwijderen
  4. Echt geweldig om te zien daar Malinka terecht kwam. Echt genieten. Daar hebben prachtig leven. Wat is daar goede plek. Mooi filmpje....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch! Nu nog een mannetje erbij en dan tzt jonkies... helemaal waar hoor, prachtige locatie

      Verwijderen