Ennn zwemmen maar....


Afgelopen winter schreef ik er al een paar keer over... oa HIER... aangespoelde (soort van) zeepaardjes op Nederlandse stranden... Gelukkig werd een groot deel daarvan opgevangen in Blijdorp en konden ze weer op krachten komen en herstellen voor zover nodig, en dus de winter overblijven tot het water weer van dusdanige temperatuur zou zijn dat ze terugkonden de natuur in. Een paar dagen terug was het dan zover...



...Ik schreef ook over de opvang van een aantal schildpadden... wat ik al wel wist maar nog niet gedeeld had is het feit dat een klein deel daarvan is teruggezet inmiddels maar het merendeel niet omdat die zijn overleden door technische problemen met de aquaria is het park. Heel verdrietig natuurlijk, geen menselijke fout maar simpelweg overmacht. Ik doe in ieder geval niet mee aan het afbranden van Blijdorp mbt dit onderwerp zoals ik online wel veel voorbij heb zien komen.








Heb en hou het goed

18 opmerkingen:

  1. Blijdorp heeft toch een aantal kunnen redden, die anders al op het strand waren gesneuveld. Jammer dat door een technisch probleem er zo veel het niet hebben gehaald, maar dat kan gebeuren het is geen opzet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies dat Haba... precies dat, jij snapt het in ieder geval ;-)

      Verwijderen
  2. Geweldig Melody, blij dat de zeepaardjes weer terug in de zee zijn geplaatst. Hans

    @ dank je voor je hulp, de pop-up is uitgezet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat mooi dat die mooie diertjes weer terug in zee zijn , doen ze hun naam weer eer aan
    de lui die Blijdorp nu afkatten na het overlijden van een aantal schildpadden zijn zot in de kop :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch!

      jah... we leven in een rare wereld.. en het voelt wel alsof die 'raarheid' met de dag vertienvoudigt... beangstigend zelfs

      Verwijderen
  4. Hier heb ik al eens iets over gezien op TV, bijzonder hoor.
    De foto vind ik heel fraai.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kan inderdaad..... is niet van mij hoor, ik kreeg ''m ooit gemaild

      Verwijderen
  5. Nieuwe poging. Prima actie en wat een fraai zeepaardje, je zou zin krijgen zelf zoiets te leggen op het strand. Heerlijk eerst dagen stenen en schelpen zoeken en dan aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Ja mooi hè.


      Ja toch... .stenen heb ik wel maar schelpen moet ik inderdaad ff zoeken dan

      Verwijderen
  6. Blijdorp blijft zich oeverloos inzetten en dat telt. Heel jammer dat het door een technisch probleem mislukte, maar de nieuwe poging slaagde. Anders waren de zeepaardjes zonder meer reddeloos verloren geweest. Count your blessing! (-:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jah klopt. Het is voor de zeikerds altijd moeilijk om de zon in het water te zien schijnen, vooral als het water van een ander is

      Verwijderen