dinsdag, maart 26, 2024

Wip-Wap




Al tijden is WordPress de boel aan het verzieken en mijn irritatie wordt er niet minder op. Allerlei leuke en handige zaken zijn verdwenen en vervangen door dingen waar je als huis-tuin-&-keuken-blogger niets mee kunt. Hen benaderen via hun helpdesk levert 9 van de 10x geen antwoorden op, of in ieder geval totaal niet ter zake doende antwoorden. Je weet wel: kastje-muur-verhaal. Tal van voorbeelden kan ik opnoemen, leuke en handige widgets zijn verdwenen, de functies van bepaalde widgets zijn verslechterd. De manier van bloggen zoals we kenden is vervangen door blokkendozen. Het werkt voor geen meter in mijn beleving, gelukkig was ik toentertijd snugger genoeg om de klassieke editor te activeren en daar ben ik nog steeds blij mee. Op mijn andere blogs kon dat niet en zit ik dus vast aan dat blokkengedoe en dat irriteert me mateloos, ik kan daar maar niet aan wennen. En dan de pop-ups, allerlei dingen die WP je door de strot duwt als gebruiker én als bezoeker. De wijze van reageren bij anderen, wat soms niet eens kan om onduidelijke redenen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Nou ben ik niet voor één gat te vangen en heb ik veel ontdekt inmiddels door zoeken en uitproberen. Dat laatste leverde wel eens een 'zwart beeld' op maar gelukkig maakte dat niet dat ik daardoor angstig werd en niets meer durfde. Ik heb een abonnement bij WP omdat ik de reclames niet wil zien, maar vooral ook dat mijn bezoekers niet aan wil doen. Die kosten zou ik de moeite waard vinden als er verder geen problemen zijn maar dat is natuurlijk niet zo. Het is inmiddels overduidelijk dat WP totaal schijt heeft aan diens gebruikers, vooral aan diegenen aan wie ze niet genoeg kunnen verdienen. Na weer een discussie de afgelopen dagen was ik het helemaal zat en heb ik een nieuw blog gestart bij Blogspot.com - - - Ik ga kijken of ik 'dubbel' ga bloggen om me de werking van blogspot eigener te maken. (ja ooit had ik er ABC-Wednesday maar dat is al weer eeuwen geleden en uit mijn geheugen verdwenen, ik moet het dus opnieuw ontdekken en uitvogelen.) Ik blijf vooralsnog hoofdzakelijk op WP maar voor hoelang, zal de tijd moeten wijzen. Bovendien wil ik ook eerst de functies van Blogspot verder uitpluizen en ontdekken wat ik daar wel of niet kan. Zoals jullie wel weten freubel ik graag om 'zelf jasjes in elkaar te naaien' en ondanks dat ik wel leuke thema's tegenkwam is er niet eentje bij die ik 'eeuwig' wil gebruiken. Kortom... ik zit op de Wip-Wap (ja Vonnie, lach maar!!)




Heb en hou het goed
De blogpost is toegevoegd aan

2 opmerkingen:

  1. Het duurt een tijdje voor je alle functies onder de knie hebt, maar jij bent al een mooi eind op de goede weg hoor.
    Tot nu toe, heb ik geen reclame gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja dat is waar maar dat geeft ook niet.
      Dank je wel...

      Dat is heel fijn, ben ik blij mee!!

      Verwijderen