dinsdag, maart 26, 2024

Leren door te proberen

Het begin is er... 

Wat ik al ontdekte:
a) Blogposts maken en plaatsen, al dan niet met inplannen. 
b) Hoe tekst te bewerken in blogposts
c) Hoe afbeeldingen te gebruiken in blogposts en zijkolommen
d) Themakeuze - layout aanpassingen
e) Kopfoto
f) Pagina's toevoegen
g) Tabellen en cellen invoegen via html

Wat ik nog niet ontdekte (en wél graag wil weten):
1) Hoe krijg ik 'recente reacties' in een zijkolom?
2) Waarom krijgen transparante afbeeldingen in blogsposts een witte achtergrond?
3) Hoe weet ik -zonder op de blog te kijken- of er reacties binnenkwamen?
4) Hoe zie ik wat de url van mijn bezoeker is die een reactie achterliet?


Kortom., door vragen wordt men wijs... 
Mijn vraag is dus (terwijl ik zelf blijf zoeken uiteraard) 
Hoe zet ik mijn vraagtekens hierboven om in uitroeptekens?

Wie het weet mag het zeggen... 
Roept u maar..... 





Heb en hou het goed

14 opmerkingen:

  1. Je vragen kan ik niet beantwoorden. Volgen kan ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan mij heb je helemaal niks. Maar wel een volger erbij! Dapper ding 🌷🌷🌷

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'aan mij heb je helemaal niks' ....solliciteer je naar een vette draai om je oren nog voor je naar bed gaat?

      <3

      Verwijderen
  3. Aan mij heb je ook niets, blogspot heeft zo z'n eigen eigenaardigheden en af en toe ook wel problemen.
    Aan de WP editor ben ik uiteindelijk al vrij snel gewend geraakt en dat was minder werk dan een nieuw blog aanmaken De reclame heb ik met een app onderdrukt. Ik ben natuurlijk geen "knutselaar zoals jij maar ik heb genoeg aan de gratis opties van WP al stoort het mij natuurlijk ook dat ze er steeds weer aan zitten te rommelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-P Bizat wel dat iemand 'aan wie ik niks heb' me dan toch zo dierbaar is :-P

      Komt goed.. mijn definitieve beslissing is nog niet gevallen.

      Wat winst is in ieder geval, is wat ik leer

      Verwijderen
  4. Nog eentje die er helemaal niets van weet, mar ik heet je welkom op Blogspot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf modereer ik en zie dus aan de verkleuring van het label reacties of er een melding is. Ik ben op aanraden gaan modereren om te voorkomen dat mijn lezers zich eerst via flauwe kul moeten bewijzen. CAPTCHA staat bij mij uit en zelfs dat bleek niet bij iedereen op te gaan. Volgens mij had jij daar jaren geleden ook last van als je op mijn blog reageerde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha ja.... 'verkleuring van label'? Wat bedoel je daarmee?

      ik modereer niet... captcha heb ik nog niet eens gevonden dus hoe dat staat weet ik niet...

      Lukt het reageren hier nu probleemloos of loop je ergens tegen aan?

      Verwijderen
  6. CAPTCHA vind je onder instellingen wel even doorscrollen.
    Ik weet niet of jij hetzelfde ziet als ik, maar als je bovenaan je blog op ontwerp klikt, verschijnt er opzij een lijst met mogelijkheden. Daar staat het woord reacties met een soort vlaggetje, dat verandert volgens mij als er reacties zijn. Gaan we nou beleven dat jij nog iets van mij kunt leren op dit gebied. Ik kan me dat niet voorstellen!🤔
    Reageren gaat probleemloos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, captcha had ik inmiddels gevonden ;-)

      Haha ja blijkbaar wel want wat jij nu zegt over 'ontwerp' etc ...zie ik dus niet ....

      Dát is fijn te lezen !

      Verwijderen