woensdag, maart 27, 2024

Leren door te proberen #2



Het begin is er, ik schreef er HIER gisteren al over.

Wat ik nog hoop te ontdekken: 
1) Hoe zie ik wat de url van mijn bezoeker is die een reactie achterliet? 

  Wat ik na die 1e publicatie nog ontdekte 
a) Dat ik inmiddels in de rechterkolom de laatste reacties zie. Helaas maar 5 en helaas ook niet aan te passen. 
b) Er is geen 'like-functie'  maar of ik dat nou mis? 
c) Dat je bij blogspot.com gratis kunt bloggen zonder dat men reclames door de strot duwt, een MEGA PLUS punt in mijn beleving!!! 
d) waar de afbeeldingen bleven, (gelijk dus alle dubbelen gewist) want ik heb geen idee hoe groot die mediamap is, of die beperkingen heeft zoals wp dat wel heeft.
e) Dat blogspot -in tegenstelling tot wat ik dacht- wel responsive is mits je maar de afbeeldingen de juiste afmetingen geeft als je ze in een blogpost voegt via de instellingen van die blogpost. (aanklikbaar voor groter formaat kan altijd) 
f) Hoe ik tabellen etc kan gebruiken 
g) Hoe weet ik -zonder op de blog te kijken- of er reacties binnenkwamen? 
h) Ik kan bij de CSS ... (en dat bij een gratis blog?!!!) dus kon ik mijn afbeeldingen-weergave aanpassen!!

De dingen ik die 'mis' zijn geen halszaak dus ik sta vooralsnog toenemend positief in de kwestie van wp opzeggen, geld besparen, geen irritatie meer en weer plezier in het bloggen. Ik zoek wel verder... maar heej hulp is altijd welkom, beide kanten op. Dat wat ik nu ontdek deel ik graag waar nodig, dat wat ik zoek ontvang ik graag wanner iemand het tot diens beschikking heeft. Wie het weet mag het zeggen...




Heb en hou het goed

24 opmerkingen:

  1. Hello :-)
    Ik vind reageren op blogspot blogs dikke kak (ELKE keer weer naam EN URL ingeven, elke keer weer elke keer weer), en nee, je kan geen blogposts liken. Vind ik (als lezer) ook een minnetje.
    Maar wie je graag leest, daar heb je het voor over hè :-)
    (en het is ook altijd opletten dat je niet als Unknown of anoniem een reactie plaatst)
    Oh en je moet dus elke keer weer manueel je link naar je blog kopiëren hè, want de browser onthoudt dat veld niet.
    Tot daar mijn gezaag voor vandaag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoioi... dat spijt me te lezen! Ik deed het voorheen altijd via mijn google-account. Ik werk standaard vanuit Google Chrome dus ben dan ingelogd en dan is het geen probleem. Ik heb het overigens wel getest via andere browsers (dus niet ingelogd zijnde) als ook via mijn gsm en het werkte probleemloos met url en naam. Dus kan ik ook niet 'zien' wat de oorzaak dan is van het feit dat jij er tegenaan loopt.

    Het niet kunnen liken is inderdaad iets dat ik wel mis maar niet dusdanig dat dat voor mij essentieel is. Ik zoek overigens wel nog steeds naar dingetjes die ik wil hebben en kan toevoegen... want bijv. Recente reacties is niet standaard (zie rechterkolom boven). Die heb ik dus gezocht en tig versies van gevonden... ik wilde die persé met avatar en dus gevondenen toegevoegd;;; kortom, ik zoek nog wel even verder, hopelijk vind ik die like-dingus nog .
    Dat probleem los je dus op met een google-account ;-)

    Haha tot zover... ik ervaar het niet als gezaag hoor, integendeel, je denkt mee, dat waardeer ik enorm. Blijf dus vooral lekker zagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer het eens met Google. Wat me voorlopig niet lukt. Er zijn nog blogspots-blogs waarop ik reageer en hetzelfde probleem heb. Daar moet jij je dus het hoofd niet op breken, het is iets bij mij. Eens zien wat er nu gebeurt als ik op publiceren klik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben altijd ingelogd in Chrome... is ook mijn standaard browser..... en op datzelfde emailadres zijn ook mijn blog en mijn avatar geïnstalleerd... wellicht helpt dat?

      Verwijderen
    2. Wel, daar zit hem bij mij het probleem. Ik werk ook met Chrome, maar mijn blog (die op ons eigen domein draait) gaat niet via gmail maar via mijn zonderdank-adres. Dus als ik inlog met google en zo reacties post, komt daar nooit mijn url naar mijn blog. Althans, dat was jaren geleden zo en kreeg ik niet gefixt. En ik vond dat lullig. Ik moet toen iets gedaan hebben waardoor google standaard uit stond of zo. En ik weet niet of ik dat nu kan fixen, want ik wil wel een link naar mijn eigen blog in de reacties, schnappie? Ik moet het eens opnieuw uitzoeken dus.

      Verwijderen
    3. Aha ja ik snap het.... En hoe staan je instellingen bij Gravatar.com?

      Verwijderen
  4. Ik kan dus niet inloggen op mijn google account voor reacties. Hum hum hum. Ga ik eens verder op zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat was ik dus hè, unknown en anoniem. Het rare is dat ik met mijn google account werk als ik met naam en url werk. Soit. Niks van aantrekken, ik zoek het wel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. had ik door hoor ;-) ....

      ook in de google browser?

      Verwijderen
    2. Hihi :-)

      Ja, ik werk al jaaaaaaaren met Chrome. Nooit het Microsoft kreng gebruikt, voor Chrome gebruikte ik Mozilla.

      Verwijderen
    3. Ik ook... .ik heb wel Edge (microsoft dus) en ook Firefox, die gebruik ik als ik andere bloggers help en ook om met regelmaat te checken wat mijn bezoekers bij mij zien....ik weet dat bezoekersweergave altijd anders is dan beheerdersweergave

      Verwijderen
  6. Testing testing one two nee dus, op het Microsoft kreng gaat het ook niet. Ik log (hahaaaaaaaa yes!) in op mijn Google account, en wat gebeurt dan? Het Google vakje staat grijs. Ik moet inloggen op Blogger.
    Maar.
    Ik heb geen account op Blogger en wil die ook niet maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha oké... waarom niet? Je hoeft er verder niets mee te doen immers? Het scheelt je een hoop ergernis bij het reageren bij bloggers die hier op blogspot bloggen

      Verwijderen
  7. ah kijk eens, ik ben al niet meer anoniem. nu nog die link in orde krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahaha goed. ik had dus een blogger-profiel *kijkt een beetje beteuterd* maar wist dat niet meer. En dat profiel stond op Anoniem of zoiets. Moeha. Soit. Nog wat prutsen en het komt in orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu zelfs met foto! Het kan niet op :-) (en nu stop ik met je te spammen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kom maar op, jkan ik van jou prima hebben

      (dank je wel voor het niet opgeven !!)

      Verwijderen
    2. Hahaha ok dan, hier ben ik nog eens!

      Soms geef ik niet op, ik moet er de juiste mindframe én tijd voor hebben :-)

      Verwijderen
    3. Haha ... jij geeft nooit op, net als ik... we nemen wel af en toe pauze tussendoor om die juiste mindset te vinden en in te zetten maar opgeven is geen optie

      Zo zoek ik nu al uren naar de like-functie
      Het lukt me wel dat per post toe te voegen maar niet in 1x zodat het automatisch gaat

      Verwijderen