3 Woorden van Bert #1

Coach Bert -Wie kent hem niet- heeft het plan opgevat maandelijks een schrijf-uitdaging te gaan organiseren. Je kunt er alles over lezen op: https://sportnietaltijdleuk.com/2024/02/25/even-helemaal-niets. Vooralsnog is dus de enige regel dat je een verhaal schrijft over de 3 woorden die Bert prikt, voor deze maand zijn het: Verdorie / Zonaanbidder / Betontegel (te leuk toch... ik ga mijn 1e bijdrage doen in de 50-50 versie.) Geesje koos een andere versie, die van de We-300. 

NB: Deze blogpost staat al bij wp omdat het van februari is en ik deze blog hier pas eind maart startte maar aangezien dit nog een redelijke nieuwe uitdaging is wil ik graag deze betreffende categorie hier bij Blogspot compleet hebben. Zodoende dus de 1e en de 2e edtie overgezet.

Man man man! Verdorie nog aan toe. Één en al beton rondom 't huis, wat zeg ik, heel de stad is ontdaan van alle groen dankzij de antinatuurmilitie die maar bleef zeuren en zeiken. Overlast van fladderende vlinders, tjilpende vogels en foeragerende egeltjes. Gemeente wil braafste jongetje in de klas zijn.

Vrouw, vrouw, vrouw. Wat een heerlijkheid. De gemeente toonde zich écht 't braafste meisje in de klas. Aan alles was gedacht, de menselijke versie van die Zonaanbidder, als ook de plant- en dierlijke versie ervan konden te kust en te keur uit zonrijke paradijsjes en hetzelfde gold voor hun tegenhangers.




Heb én hou het goed  

4 opmerkingen:

  1. O wat leuk! Dank om deze twee schrijfuitdagingen te delen. Deze week heb ik weer inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dan kun je je lol op ;-) De 1e 2 stonden al bij wordpress en de laatste 2 hier bij blogspot, met editie nr. 4, van mei, deze week al.. net iets later dan jouw 'moederen'

      Verwijderen