Vertrouwen

... is essentieel en niét alleen in de mensenwereld, of misschien zou ik moeten schrijven, juist niet.


Giraffe Yonina van de Wongo savanne bij het Safari Hotel liep wat moeizaam. Om de oorzaak te achterhalen, werden er naast een behandeling met pijnstillers en ontstekingsremmers röntgenfoto’s gemaakt van beide voorpoten. Dat klinkt vrij eenvoudig, maar daar komt best wat bij kijken. Om dichtbij een giraffe te kunnen komen, moet het vertrouwen van het dier gewonnen worden. Daarvoor zetten de verzorgers trainingen in. Zo leren de dieren onder andere om hun voorpoten aan te bieden, voor belangrijke controles.

Waar zouden we zijn zonder?

Heb én hou het goed  

14 opmerkingen:

  1. als ik voor röntgenfoto's moet zal ik het filmpje meenemen , zo ze me zoet kunnen houden met wat lekkere visjes 😁
    prima gelukt bij Yonina , zal het bij mij ook wel lukken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooit kreeg ik een knuffel van een giraffe, wat een zachte lippen hebben ze.
    En wat lief was deze voor mij. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja... dat is inderdaad zo... ik vind ook hun ogen en wimpers altijd zo mooi

      Verwijderen
  3. Oh bijzonder dat ze dat aangeleerd krijgen.ps ik had mijn blog verwijderd maar zie nu die foto alsnog staan.Nog even uitzoeken waar die nu nog staat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè. Dat is tegenwoordig standaard in elke (goede) dierentuin. Target-training noemt men dat, zodat men veel onderzoeken en behandelingen kan doen zonder een dier te moeten verdoven omdat dat heel risicovol is, veel dieren kunnen zichzelf niet op temperatuur houden als ze onder narcose zijn.

      Ah oke, kan in je blogger mediamap zijn, of in gravatar?

      Verwijderen
  4. Geweldig dat ze die moeite nemen! 👍
    Bertie.

    BeantwoordenVerwijderen