Effuh Zittuh

Ik gebruikte gisteren een foto van een mozaiekbankje en toen ik die weer onder ogen kreeg dacht ik... ik heb veel meer foto's van mooie bankjes en stoeltjes maar waar ook al weer? Ben nogal van de opruimerige en tja ook Google foto's heeft maar beperkt ruimte. (ik ruimde nogal eens mappen op als het weer te vol liep... voordat ik ontdekte hoe je grote aantallen foto's kunt verkleinen en comprimeren dus). Een paar jaar terug bleek mijn pc overleden dus was ik heel veel fotomappen kwijt. Ik was wel zo slim geweest om ze ook op een losse harde schijf te stallen maar die is spoorloos verdwenen... Ik heb toen een nieuwe losse harde schijf gekocht en die heb ik altijd (als ik thuis ben uiteraard) binnen handbereik. Daarop staat inmiddels ook alweer een forse hoeveelheid foto's in tal van mappen gesorteerd op naam-maand-jaar etc. Duhus kan ik een map redelijk snel terugvinden indien ik dat wil. Zoals nu... die map met al die mooie bankjes en stoeltjes.

Het was in 2021 toen ik naar Emmen was getogen op mijn schoonkind op te halen en dan samen met haar naar het voormalige Noorder Dierenpark te gaan, dat tegenwoordig geen dierenpark meer is maar een stadspark dat regelmatig 'tentoonstellingen' in de buitenlucht heeft. En ohja het kreeg ook een andere naam nadat het oude dierenpark op 31 december 2015 de deuren sloot, het heet nu Rensenpark. Onderweg van de jeugd hun huis naar het centrum moesten we een omweg maken want Daphne had op een rotonde iets gespot waarvan ze wist dat ik dat wel zou willen zien. Dat werd dus een aantal 'rondjes van de zaak' want ik wilde het goed op de foto krijgen en dat is niet zo heel simpel vanuit een bewegende auto...
Nadat ik had het sein had gegeven dat ik een goede foto had gescoord tuften we verder naar het centrum en parkeerden de auto daar waar hij altijd stond in die tijd dat het oude park nog open was... op loopafstand van het park en gratis, wie wil dat nou niet, ja toch niet dan. Eenmaal binnen klikten we voor het vaderland weg... sommige bankjes fotografeerden we bij een 2e of 3e ronde want tja ze werden bezeten, en ik fotografeer nou eenmaal niet graag mensen. het album bevat 45 foto's en opent zich als je op de foto hieronder klikt.


Ik heb me overigens ook voorgenomen om dit album verder aan te vullen met bankjes die ik toekomstig ga kieken en klikken... hebben jullie ook leuke bankjes-stoeltjes-foto's voeg ze dan gerust toe. Mail me amar ff zodat ik je dan kan uitnodigen in het betreffende album.







Heb en hou het goed

10 opmerkingen:

  1. Nederland zit vol met leuke zittingen met opschriften. Ik heb ook een kleine verzameling, maar ik wil ze wel zelf hebben gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wel hè.... dat snap ik... die kans is voor jou ook groter dan voor mij ;-)

      Verwijderen
    2. Klinkt me bekend in de oren , veel foto's weg pppfffttt
      mooi bankje , en dat zullen ze allemaal wel zijn

      Verwijderen
    3. :-) Ja .... ik weet wel zeker dat jij en ik niet de enigen zijn die zoiets is overkomen

      ja toch...staan in het album...

      Verwijderen
  2. Wij hebben in onze tuin een leuke houten bank staan waar ik met witte stift opschreef 'niets moet, niksen mag'. Fijn om uit te rusten ook😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh heerlijk joh! Daar hebben we geen plek (meer) voor maar ik onthoud het wel voor in de toekomst, je weet maar nooit...stel dat mijn man ooit besluit bijv de vijver te sluiten ofzo

      Verwijderen
  3. Mooie banken, grappig. Ik weet niet of er hier in de buurt ook staan, zal es navragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch, zitten heel mooie tussen inderdaad... nou ja, de reguliere houten bankjes of cementen, zullen er wel staan maar deze sierlijke minderveel vermoed ik, ik ben benieuwd

      Verwijderen
  4. Grappig bankje met die witte golf. Zou leuk zijn als het deinde als het schip van de Efteling (-; Op de fiets kom ik genoeg leuks tegen, maar stoppen voor een foto is niet mijn beste eigenschap. Heb alleen aantal mozaïek bankjes gefotografeerd. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hè, t ging mij voornamelijk om de tekst die erop staat... afbeeldingsgewijs waren er wel mooiere (vond ik) maar ja tekst is ook belangrijk
      Dat geeft niet hoor.... . ah oké, die wil ik dan wel eens zien ;-) <3 x

      Verwijderen